wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Skogsfika

Av Wilma Border collie - 31 augusti 2016 17:35

Nog för att matte är trött, stressad och virrigare än nånsin men i morse slog hon alla rekord.

Först grejade hon med en massa saker, packade ryggsäcken och sånt. Sen tog hon ryggsäck, svampkorg

och lite annat. 

Jaha trevligt vi skulle åka till skogen, men..................

Matte satte på mej kopplet och försvann ut genom dörren med allt utom mej!!!!! Jag var KVARGLÖMD!!!!

Fast det tog bara nån minut så var hon tillbaka, hon hade insett sitt misstag.

Åkte iväg för att upptäcka att idag skulle jag ha sällskap i skogen.

 

Det var Lisa jag skulle ha med mej, hennne har jag varit i skogen med förut. Nu skulle vi leta efter en massa 

olika svampar. Lisa är nåt som heter Svampkonsulent och hon ska ha nåt föredrag och utställning om svamp

imorgon.

 

Jag ägande mej åt att springa runt massor, hade behov av att röra ordentligt på mej.

 

Hur går det Lisa behöver du hjälp? Tänkte om det var nån svamp som jag ska lära mej.

 

Konstig människa som plockade Röda flugsvampar. Har hört att det är ingen svamp som jag behöver lära mej.

Fast det är tydligen bra att ha sån med när man ska visa svampar för människor.

 

Ekorren varför vill du inte hälsa? Fattar inte varför alla är så himla oartiga.

Fast människorna började tjoa alldeles väldigt.


 


Här håller Lisa på och gräver fram nån jättesvamp.

 

En stor fin Blomkälssvamp hade de hittat. Har insett att såna gör människor väldigt glada.

 

Den tog upp en stor del av mattes korg och väger massor.  Har förstått att om jag hittar en sån kommer det 

att bli mängder med beröm.

 

Hjälpte till och kollade massor med olika svampar. Hade tassarna fulla plus att jag skulle hålla koll på allt

annat intressant i skogen också.

 

Jaha nu håller de på och packar upp en massa fika. Men jag lär väl få ligga här och svälta. Eftersom matte

höll på att glömma mej hemma så har hon säkert glömt att jag vill ha fika.

 

Hon hade inte glömt!

Jag fick en egen macka. Skogsfika är en mycket trevlig uppfinning. Borde faktiskt få det varje gång jag är

i skogen.

 

Brödtickorna var alldeles enorma. Såna skulle också med på utställningen. Sen kollade de på en massa

andra svampar.

Gick till bilen och trodde att jag skulle åka hem men..............

 

Hamnade i ännu en skog, nu skulle det kollas saker inför helgen och svampträffen

 

Fanns en del såna här Svarta trumpetsvampar och lite annat,

 

Så skulle fler svampar med till den där utställningen också. Plus att matte var tvungen att kolla så Lisa

hittar ordentligt i den skogen. Människor kan tydligen ha problem med sånt.

Sen var det dags att åka hem. Jag käkade en del och somnade gott efter många timmar i skogen.

 

Måste bara visa denna. I går kväll så skulle matte ta en bild på Kattvalps Leya som sov sött med halva tungan 

utanför munnen. När matte knäppte då såg det ut så här!

I morgon kommer de första som ska vara med på svampträffen, jag ska lära känna en liten valp bland annat.

Nu väntar synnerligen fulltecknade dagar.


 
 
Eva H

Eva H

31 augusti 2016 18:38

Nu kanske jag inte skulle skrämma dig men....
Jag minns allt att Sigge berättat om en liknande glömske-incident. OCH även om när din (hans då) matte skulle låna en annan bil o han var med. Eller var han det?
Tur matten har dig som håller koll!
PUSS fröken!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

1 september 2016 05:24

Den där kattvalpen du,gör allt för att man inte ska se hur söt hon är på bild.Ha det så kul i helgen vi kommer ev senare i höst,då kanske vi kan träffas.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards