wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2016

Skogen och Balders 4 år

Av Wilma Border collie - 28 augusti 2016 17:58

I dag var det alldeles perfekt väder, ingen äckelhetta så jag blev lovad en längre runda.

Matte skulle i vanlig ordning kolla skog inför nästa helg.

 

Otroligt jag har varit i den här skogen! Undrar om alla de nya har tagit slut? Fast enligt matte så finns det

mängder med skogar som jag inte besökt.

 

Jag drog runt och kollade massor. Matte ägnade sej åt jakten på de försvunna svamparna, det fanns nästan

inga alls här.

 

Märkliga djur finns det i alla fall i den skogen. 

 

Djur var det, jag skymtar mitt i bilden.

Råkade få syn på Räv och tänkte att det kunde vara en trevlig kompis. Räv var oartig och försvann

blixtsnabbt. Matte lät sur, vadå jag gillar nya bekantskaper.

 

Ja,ja jag ska inte bekanta mej med räv jag lovar. Var ganska flåsig eftersom jag sprang fort.

 

Fy så läskigt!!!! Det hängde ett spöke i skogen! Höll mej på avstånd från otäcka spöket som visade sej vara

en skjorta som nån vandrare tappat.

 

Bra med sjöar, jag var törstig efter mötet med Räv och läskiga Skjortan.

 

Jo matte sist då var det skogsfika här. Blev inget fika idag tyvärr.

 

Lika bra att studera skogen ordentligt. För här kommer jag visst att vara ganska mycket. Med tiden så kommer 

jag att hitta väldigt bra.

 

Finns otroligt "hemtrevliga" ställen här också. Fast det är inte riktigt så illa som det låter.

 

De här Föränderliga tofsskivlingarna fick följa med hem. Har blivit bjuden på lite såna och det var gott.

Sigge käkade ofta svampmacka när han hade jobbat och jag tror att jag också ska göra det.

 

Alla har vi våra böjelser, Jag har kommit på att rulla mej i Rådjurs efterlämnade högar är supermysigt.

Matte är glad för att det bara var torra kulor och inget annat äckel.

Åkte hem efter flera timmar i skogen.

Hemma så serverades katterna extra gott käk.

 

Detta är Balder och den allra första bild matte har på honom. Han är bara 4-5 veckor och hade hittats dumpad

på en lagårdsplan. Om inte matte träffat de som hittat onom osv då hade han inte funnits.

I dag är det 4 år sedan.

 

Den här bilden har rört många till tårar. Balder har precis kommit och hittar Askur på balkongen, Den

kasterade Askur (tyvärr död sedan ett par år) tog på sej mammarollen och skötte Balder efter konstens

alla regler.

Numer är ju Balder en stor katt som lever livets glada dagar.

Kattvalps Leya kan konsten att roa sej. Titta på följande bilder.

Så där dödas en toarulle.

 

   

Ja, ja en del behöver inte mycket för att bli underhållna.

I morgon ska jag träffa några jag aldrig träffat och sen påbörja ett uppdrag.




 
 
Eva H

Eva H

28 augusti 2016 18:31

Ja jag VET gumman! Toapapper är SKITsvårt få ur munnen igen!!!
farbror Assar, luddig skällis

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards