wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 juli 2016

Klarat en utmaning

Av Wilma Border collie - 29 juli 2016 17:49

Ingenting är sej likt i normalt lugna Malmköping just nu.

Skulle besöka ännu en ny skog idag, eftersom det var varmt och bökigt med trafik redan på

förmiddagen så skulle jag till en hemmaskog.

 

Så här ska det inte alls se ut här. Massor med marknadsstånd överallt och människor som packade upp

en massa saker som ingen behöver ha.

 

Mycket lugnare på spårvägen. Fast de där spårvagnarna vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Brukar hålla 

mej bakom matte när de passerar.

 

Här är den där bron som jag provade att stå på för några dagar sen. Lite läskig eftersom den är av

galler. Men om man passerar den så finns det flera bra rundor.

 

Jag gjorde det!!!!!!!

Massor med beröm, lite lockande och gott godis. Var inte så farligt att gå över den faktiskt.

Klarade alltså dagens utmaning och nu vet jag att jag kan gå där.

 

Funderade på om jag skulle prova att bada här, skulle jag inte sa matte. Tydligen är det alldeles för

mycket sten för att vara badvänligt.

 

Skulle till nåt som kallas för Hasselskogen. Alltid trevligt med nya ställen.

 

Jaha här bor det nån som heter Räv. Många dofter men Räv ville inte hälsa på mej.

 

Massor med intressanta dofter hittade jag i alla fall. Så fanns det massor med annat spännande också.  

Hörru Ekorre varför sitter du där uppe? Kan du inte komma och hälsa på mej?

Ekorre var oartig och ville inte alls träffa mej.

 

Matte hittade några torra kantareller. Ingenting för mej att träna på, det finns finare på fuktigare

ställen.

Fortsatte att kolla allt spännande överallt.

 

Under en gran låg det en gömd dunk.

Nu blev det så där väldigt, väldigt sorgligt. Den här dunken var Sigges favoritdunk som han alltid busade med

och som Räv ibland släpade iväg. Sista gången Sigge använde den hade han tydligen gömt den under den här 

granen. Fick trösta matte länge och mycket och dunken den får förhoppningsvis vara orörd under granen

som ett minne av Sigge.

 

Jaså Räv bor här också och har massor med ingångar till sitt hem. Kollade noga, men ingen Räv visade sej.

 

Kom ut på nåt som tydligen heter Dunkvägen. Många skogar och vägar som har konstiga namn, men det är

Sigge som döpt dom så de får behålla sina namn. Har hört talas om mycket underligt som jag kommer

att få besöka framöver.

Började bli väldigt hett.

 

Gick till hundbadet och försökte dricka upp sjön innan jag badade. Vattnet är så varmt att det svalkar inte så mycket ännu.

 

Vilket liv ni för! Var ett par hundar mindre än katterna jag bor ihop med som bara skällde och ylade hela

tiden.

Dessutom bor det så mycket hundar på campingen nu att det var kö till badet. Bättre att bada här när det är 

lugnt.

 

Ny variant av husbil. En buss med veranda på taket.

 

Dagens fynd. Utkanten av kaosområdet marknaden. De sålde minsann hundgodis där och jag fick provsmaka

massor med olika sorter. Kunde ha stannat där länge, länge.

 

Sånt här köpte matte till mej. Går åt mycket smarrigt belöningsgodis nu med allt jag ska träna på.

Fast Kattvalps Leya tror tydligen att det är hennes.

I morgon väntar ett nytt uppdrag igen, jag ska följa med matte till en hembygdsgård i Mellösa.

Vet inte riktigt vad jag ska göra där, men matte har fixat med en massa underliga saker.



 
 
Kasper

Kasper

30 juli 2016 17:16

Jag har kaoset hemma - nu har jag en massa frigolitskivor inomhus och så har det åskat. Och MATTE bara stönar.
Fast endera dagen kanske hon visar nån bild på kaoset...
Kasper
PS. Jag tycker det är bra att du tröstar matten din!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kicki

Kicki

30 juli 2016 21:36

Det var nog inte sista gången som matte behövde tröst.
Det är då himla bra att hon har dig nu.

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards