wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 juli 2016

Två veckor i nya hemmet

Av Wilma Border collie - 28 juli 2016 17:51

Tiden går fort, idag är det precis två veckor sen jag flyttade hit.

Då hette det att jag skulle bo här en vecka på prov, men jag vet att det tog bara nån dag så

hade matte bestämt att jag skulle bli kvar.

Mycket har jag hunnit med och fortfarande har jag massor att upptäcka, inte konstigt att jag

sover väldigt gott om nätterna.

I dag så besökte jag ännu en ny skog.

 

Nåt som kallas för Spökskogen. Funderade på om det finns spöken här.

 

Som vanligt ett trevligt ställe med en massa intressanta dofter och annat spännande. Matte pratade om att

när det har regnat så kan det finnas massor med olika svampar här.

 

Så fick matte syn på några kantareller. Jag nosade och la mej snyggt bredvid dom. Gissa om jag fick beröm i mängder och massor med godis. Detta verkar vara en mycket lönande sysselsättning.

Gjorde det för säkerhets skull på ett ställe till och fick lika mycket beröm och godis. Detta ska jag ju lära

mej ordentligt. Känns som ett bra jobb eftersom det ger så mycket belöning.

 

Kollade av en massa mera ställen. Kände doften av en massa snygga hanar, jag luktar väldigt gott just nu

och hade inte haft nåt emot att träffa dom.

 

Kom till ställen där det finns risk/chans att möta andra hundar så då fick jag inte vara på fria tassar.

Ska inte tillverkas några valpar enligt matte, vad nu hon har med den saken att göra.

Tänkte kolla här för det verkade intressant men jag hade inte på kyrkogården att göra.

 

Färdig med skogen och jag har åkt till Flen. Väldigt bra för jag skulle till Grisöronaffären igen.

Mycket trevligt ställe.

 

Kanske skulle köpa ett rejält tuggben. Såg at matte köpte en massa som katterna gillar.

 

Fanns mindre varianter också, kanske inte ska kräva för mycket så här i början.

 

Det där verkar gott. Nåt rökt grisben. Köptes ett sånt och tuggpinnar med torkad kyckling.

Fick ett nytt koppel också, det som använts nu slet Sigge ut för länge sen. Han hade ett annat och matte

hade glömt att kasta detta.

Nu har jag ett nytt snyggt.

Undrar ni hur det går med katterna? Det går framåt, vi brukar käka godis tillsammans. Alltså de äter

stickisar och jag annat medan vi tittar på varandra.

 


Kattvalps Leya är absolut modigast, hon kan vara riktigt nära mej utan att svära. Nä hon svär inte på

bilden hon pratar med matte.

 

Idun bryr sej inte heller så mycket. Hon mest blänger på mej.

 

Balder är det riktigt synd om. Han deppar för han sörjer Sigge så mycket. De två var allra bästa vänner

och han deppar mest. Alltså får han en massa extra omsorger av matte.

Freja hon vill inte alls veta av mej så hon håller sej undan, men det kommer at ordna sej med henne också.

Med tid, tålamod och mängder med positiv förstärkning så löser sej det mesta.

Så har jag varit med matte och vittjat en brevlåda och vattnat en massa blommor. Studerade kaoset som ska

bli den enorma marknaden. Ska inte besöka den.

 
 
Eva H

Eva H

28 juli 2016 19:01

Skickar ett jättegäng kramar o pussar till Balder! Vi hade nog en hel del sörjande här också.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Annica

28 juli 2016 19:38

Men Wilma då! Du har en Katvalp/ Leya på G som bästis! Kan ni äta godis ihop.. Så är det en bra början! Tass <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards