wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juni 2024

Av Wilma Border collie - Måndag 24 juni 17:58

Slut på det fina vädret när det gick att vara hund.

Var hett redan när jag var ute på morgonrunda vid sju.

Sen skulle Basse hämtas och matte vattna i växthuset. Ingen Basse hemma fast hans skvallermaskin visade att han var det. Visade sej att han var en liten bit bort med sin husse så vi hämtade honom där.

Eftersom bilens avgassystem bara är provisoriskt lagat så ska vi undvika guppiga grusvägar efter råd från bästa bilmeken.

 

Bilen ställde matte på campingen. Många spännade dofter för det hade bott massor med hundar där i helgen.

 

Gick vidare och tänk här har vi precis siktat Moha och Troy! Perfekt med sällskap denna ovädersdag.

   

Gick vidare till uppdraget. Delade på Basses frukost alla fyra.

 

Jag letade efter skuggiga platser. Tur att det finns såna.

 

Matte grejade med hönsen. Gav de ganla havregryn vilket var väldigt uppskattat.

 

Ner till sjön för bad, Basse han hade badat flera gånger redan. Jag drack bara en del.

 

Syns inte men gå på den lilla bron är onödigt enligt Basse han badar i vassen.

 

Bra jag kunde tillbringa en del tid i det svala utrymmet, tror jag ska flytta in här.

 

Troy han snattade jordgubbar när växthuset skulle kollas.

 

De är inte kloka. Moha och Troymatte använde vattenslangen till nåt som den automatiska bevattningen inte når. Då skulle de leka med strålen. Jag höll mej i skuggan skönast där. När allt var avklarat så skulle vi gå tillbaka.

 

Titta! Moha och Troy har hittat svamp!

 

Årets första mandelkremla. Det är en god matsvamp bara det att denna var för gammal säkert full med miljoner med larverMen roligt att det kommer flera sorter.

Hemma så käkade vi och somnade.

 

Titta vilket underbart väder matte hittade! Svampvatten och svalt, må det bli lördag snabbt nu.

Får se vad vi hittar på i morgon, Ska vara samma oväder då.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards