wilmablogghund

Alla inlägg den 30 maj 2024

Av Wilma Border collie - Torsdag 30 maj 17:56

Basse levererades i morse. Mycket trevlig så slapp jag ensam smaklös frukost också.

Tyvärr försvann gårdagens fina väder och ovädret återkom med full kraft.

Något skulle vi hitta på.

Började med att åka hem till Basse för tråkgrönsakerna i växthuset skulle vattnas.

 

Nisse kom springande, han smörade rejält för oss för att bli insläppt.

 

Som sagt han r övertygad om att det är jag som låser upp och släpper in honom. Typiskt Nissesmörande på gång typ linde sej runt mina ben.

 

Så skulle vi göra något. Planen var att vi skulle bada vid hembygdsgården i Sparreholm. Men där var det fullt med bilar och människor.

 

Blev plan B andra stället dä rdet går utmärkt att bada. Kollade dofter.

 

Basse skulle prova en massa badplaser innan vi kom till den bra.

 

Sen ska han torka pälsen genom rull i evigheter.

 

Mina åsikter om att bada, blöta tassarna och dricka det räcker.

 

La mej i skuggan, var bäst där.

 

Basse han simmade och simmade.

 

Jag provade nåt nytt sittbad. Faktiskt helt okej, ska nog fortsätta med detta tror jag.

 

Så kan han rulla sej tusen gånger efter alla bad. Full med en massa löv och annat skräp i pälsen.

 

Det är vidrigt. La mej i skuggan igen. Matte bestämde att vi skulle åka, för hon blir så påverkad av ovädret att hon blir usel bilförare av det. Lika bra att åka innan allt som drabbar henne slog till med full kraft.

Vidare till uppdraget. Medan matte gjorde vad hon skulle så stack Basse och badade,

 


Hon är inne i ett svalt källarutrymme, Jag tänkte bo kvar där, var väldigt skönt. Men tyvärr fick jag inte. Vi skulle hem.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagrunda, typ skuggiga ställen för det var riktigt otrevligt oväder ute.

I morgon ska vi kolla hur våra svampar mår så det blir säkert en bra dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards