wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 juli 2024

Röj med Skogsröjargänget

Av Wilma Border collie - Måndag 1 juli 18:04

Perfekt dag detta.

Svampvattnet hade upphört under natten, svalt och skönt också.

Åkte och hämtade upp Basse, han var på sin vanliga liftarplats, perfekt eftersom vi fick gott godis där.

Vidare och träff med Moha och Troy med vidhängande matte.

 

Nu ska vi röja i skogen så där som bara Skogsröjargänget kan.

 

Basse skulle ha en del av hans frukost. Moha och Troy hjälpte gärna till att äta upp den. De visste att nu skulle vi behöva en massa energi.

 

Koll om de bleka kantarellerna hade överlevt  ovädret förra veckan. De hade överlevt och växt. Moha och Troy visade verkligen framtassarna.

 

Titta bredvid Troy de växer, snart kommer de att vara stora nog att plocka.

 

Jag och Basse hade roliga pinnkamper. Så skönt att orka leka igen och kunna vara hundar utan att bli alldeles slut.

 

Känd godissten intagen av alla utom mej, de fick och jag som fuskade fick också godis.

 

Jo vi behöver energi, vi har tassarna fulla med alla svampar och allt annat vi ska hinna med också. Fick godis.

 

Matte hittade vad hon kallade för förälskade sniglar. Ointressant enligt oss.

 

Så började Troy kolla sina stubbar, blev köbildning när vi såg att han hittat något.. Gäller att hänga på och markera  så vi för godis.

 

Troys fynd en föränderlig tofsskivling. Men det lär komma flera, strålande tider väntar i vårt svamphundsliv.

 

Sist var detta millimetersmå kantareller, nu har det växt och de finns massor med små också. Mer svampvatten och inget oväder med hetta och torka tack. Vi vill och behöver jobba.

 

Kan väl hända att Troy sitter på godisstenen, men vi är Skogsröjargänget och vi delar minsann på allt.

 

De bra björksatmmarna hade ostblommor, ibalnd är hundlivet alldeles perfekt.

 

Vidare för att sköta uppdraget. Vi bestämde oss för att leka mera medan människorna gullade med hönsen och tråkväxthuset.

 

Sprang och lekte ännu mera. Precis så här ska det vara. När människorna var klara med sitt så skulle vi åka hem.

Hemma så käkade vi lite och somnade gott. Matte hade sina vanliga hallucinationer och påstod att vi snarkade.

När det var dags för eftermiddagsrunda hamnade vi i bilen.

Åkte till ett ställe där vi aldrig hade varit.

Jag kände igen människan.

För länge sedan var det med en chowchow som hette Hermann på hundträffarna, tyvärr blev  han sjul och vandrade över regnbågsbron.

Hans människor hörde av sej till matte och frågade om vi villa ha all mat som var kvar och godis. Bättre att vi fick än att det skulle kastas.

 

Titta! En säck med massor med bra gott käk, en massa godis, utsökta tuggben och burkar med gott käk också.

Varje gång vi äter av det så ska vi tänka på Hermann där på andra sidan regnbågsbron.

Vi  är rika och slipper förhoppningsvis svälta.

I morgon är det träff med skogsröjargänget igen, men vi hörde nåt om tråkgrönsaker och tråkväxthus.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Av Wilma Border collie - Tisdag 2 juli 18:17

Ber om uesäkt direkt för felstavningar och fel bokstäver. Tangentbordet har dött och det på datorn är så slitet att vissa bokstäver knappr syns. Inte enkelt att ha koll på tassarna då. Jag håkte till Basse enligt rutin.   Jaha tråkväxthuset ...

Av Wilma Border collie - Söndag 30 juni 18:08

Väderpårognoserna sa att det skulle komma enorma mängder med svampvatten idag. Ingenting när jag var ute på morgonrunda. När jag skulle åka hem till Basse så försökte det falla en del.   Suck! Tråkväxthuset igen, här ska jag ligga och ha trå...

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards