wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 juni 2024

Typ ännu värre

Av Wilma Border collie - Onsdag 26 juni 17:51

Vädret är under all kritik.

Vidrig oväder redan tidigt i morse.

Sen var det dags att hämta Basse. Matte vattnade allt tråk i växthuset sen skulle vi vidare till uppdraget.

 

Placerade mej omgående i skuggan. Basse drog runt och letade efter Moha och Troy han hittade minsann spåren efter deras vikarieinsats igår, men de är Stockholmsfångar igen tyvärr.

 

Drog ner till sjön. Detta är en nybadad Basse som självklart varit i och badat.

 

Titta vad matte tog fram till oss. Utsökta djupfrysta revben som vi handlade vid senaste shoppingen.

 

Utsökt goda oich gnaga revben ute var länge sen.

 

Jag placerade mej i skuggan och njöt av mitt, borde serveras såna här varje dag.

 

Matte satt i skuggan och studerade en äckligt blå himmel utan ett endaste moln. Hemskt är det.

 

Efter avslutad revbensnjutning är det gott med sjövatten och ännu godare om jag får dricka på mitt sätt.

 

Vissa kombinerar vattendrickande med bad. Jag ansåg att det räckte att doppa tassarna.

Gick till nästa tråkväxthus. 

 

Den där automatiska bevattningen sköter sej så det är mest att kolla att den fungerar och matte tog en gurka.

Vidare till hönsen.

Plocka ägg, kolla vattenautomat och sånt.

 

Mitt favorittillhöll såna här ovädersdagar. Så svalt och skönt, Basse var också inne och svalkade sej. Matte tog lång tid på sej med äggen bara för att få vara där.

Sen skulle vi hem igen.

Käkade lite och somnade ovädret tar hårt på mej och Basse också. Vill ha vackert svalt väder så vi kan vara hundar igen.

 

Matte kollade postfacket och kom tillbaka med ett mystiskt kuvert. Detta är innehållet. Två gamla svampböcker. Den vänstra är tryckt 1916 (inte ens stenåldersmatte var född då) och den andra är från 1942. Snälla vänner till matte som hittat dess och skickat till henne. Enligt matte väldigt intressanta att se vilka svampar som rekommenderades då, forskningen går framåt så mångaav den tidens svampar räknas numer til giftsvampar. Den riktigt gamla där hittade hon recept som ska provas vid finare väder.

Gick på en långsam stekhet eftermiddagsrunda, träffade inga vi känner.

I morgon blir det tidigt för matte ska träffa radion och intervjuas redan vid sju.

Sen får vi se hur vi fördriver resten av dagen. Lär vara sista ovädersdagen om prognosen stämmer.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 29 juni 18:10

I går kväll så kom Åskar på ett mycket efterlängtat besök. Han hade massor att berätta och hade med sej kompisen svampvattnet också. När jag gick ut för sista kvällsrundan var det blött och det försökte fortfarande falla svampvatten. I morse var ...

Av Wilma Border collie - Fredag 28 juni 17:57

Äckligt var det redan på min morgonrunda. Ovädershett och kvavt så det knapp fanns luft. Åkte och hämtade Basse.   Tråkgurkorna växer massor just nu. Matte behöver binda upp dom, men det var tusengrader varmt i växthuset så det ska göras en ...

Av Wilma Border collie - Torsdag 27 juni 17:58

Blev väldigt bra i går för Basse fick sova kvar hos mej, Sånt uppskattar vi verkligen. Så blev det en tidig morgon, min bil användes när vi skulle på morgonrunda.   Jaha här var et tag sen vi var och matte hade träff med någon från radion. ...

Av Wilma Border collie - Tisdag 25 juni 18:03

Det där avskyvärda ovädret blir värre och värre. Vidrigt redan när jag var på morgonrunda, sval sådan är inte att tänka på just nu. Åkte hem till Basse. Började med mattes vanliga tråk.   Vattna tråkgrönsaker i växthuset. Det syns faktiskt...

Av Wilma Border collie - Måndag 24 juni 17:58

Slut på det fina vädret när det gick att vara hund. Var hett redan när jag var ute på morgonrunda vid sju. Sen skulle Basse hämtas och matte vattna i växthuset. Ingen Basse hemma fast hans skvallermaskin visade att han var det. Visade sej att han...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards