wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 januari 2024

Perfekt måndag

Av Wilma Border collie - Måndag 8 jan 18:02

Basse han tog sovmorgon i morse. Alltså tråkfrukost och ensam morgonrunda..

Fortfarande kallt, men jag skulle hämta Basse, läs väcka honom, och så skulle vi hitta på nåt.

Hem till Basse, väckte honom, skulle gå matte öppnade dörren då flög Nisse över oss och höll på att krocka med matte. Var tydligen för kallt ute enligt honom.

Sen skulle vi göra saker.

 

Började vid skidbacken. Jag hittade spår av snygga hanar.

 

Basse han kollade grillen. Fanns inget idag heller åt honom. Snåla människor som inte tänker på svältande hundar.

 

Toksprang ett tag. Så trevligt att få springa med kompis igen.

 

Matte hade med sej Basses frukost. Bra för det ar kallt och det går åt energi för att hålla värmen. Alltså hjälpte jag honom att äta upp den.

Rullade en del i konstsnön också men matte missade att ta bild på det eftersom det var vantar av och på hela tiden.

Vidare genom skogen för nu var det dags.

 

Äntligen ute på isen. Nu ska vi isrejsa.

 

Om vi hade kul? Korkad fråga! Vi hade superskoj. Isrejs det är grejer det.. Pratade om att Moha och Troy borde vara med och isrejsa, då skulle vi kunna vara isrejsargänget i stället för skogsröjargänget.

Matte filmade oss, men se den filmen vägrar ladda upp här. Ni som har matte på Facebook kan se den där.

 

Vi löekte och hade hur skoj som helt. Alltså isrejs det är verkligen skoj. Mer sånt till alla hundar och må isen fortsätta att vara tjock länge.

 

Allt detta plogade är verkligen helt perfekt med lite snö på så ingen risk att vi halkar och skadar oss heller.  

Jag gjorde en annorlunda bryggkoll. Brukar sköta såna från land men nu tog jag det från isen istället. Utmärkt skick på bryggan.

 

Basse och hans dassvanor. Nu drog han iväg långt bort till udden. Där fanns tydligen nån lämplig plats.  

Ja,ja jag kommer. Skulle bara kolla varför Basse skulle på dass på en så avlägsen plats.

Han kom tillbaka efter avklarade behov.

 

I brist på bord kan man väl kolla om, bryggan kan ge godis. Tänk, det kunde den.

Men så började matte prata om kallt både för henne och för oss.

 

Tog vägen via skidbacken igen. Där hade vi tur och träffade Ricki. Trevligt hundsnack en stund medan människorna pratade tråk.

Sen skulle vi hem.

Hemma käkade vi lite pratade om helgen och somnade gott.

Eftermiddagsrunda. Matte skulle till biblioteket, men magiska fönstret missade vi tyvärr.

I morgon ska vi hitta på nåt annat vad det nu blir och stämmer prognoserna ska det bara bli ensiffriga minusgrader.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 18 maj 18:02

Var varmt ren när jag var ute för morgonrundan. Sen när jag skulle åka till Basse var det ännu hetare. Matte dumpade av saker vid tråkväxthuset.      Basse sprang runt med något i munnen, mycket stolt. Men så kom Inez och då glömde han at...

Av Wilma Border collie - Fredag 17 maj 18:05

Basse skulle ha sovmorgon igen. Alltså skulle han hämtas, han hittades på sin vanliga liftarplats. Perfekt frö där stod dörren på glänt så vi gick in. Ännu bättre kom fram en påse med samrrigt godis. Att matte pratade om att man inte kliver in oinb...

Av Wilma Border collie - Torsdag 16 maj 17:59

Basse hade sovmorgon i morse, alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att väcka honom.   Nisse ville gå ut. Han är lika övertygad om att jag kan släppa ut honom och visar sin tacksamhet genom att stryka sej mot mej. Sen skulle vi åka ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 15 maj 18:08

Började bra eftersom Basse blev levererad i morse. Morgonrundan och frukosten blir mycket trevligare då. På grund av det rådande ovädret gick alla bra skogar bort. Hamnade hemma hos Basse först. Matte släpade in den där tunga säcken med hönsgöd...

Av Wilma Border collie - Tisdag 14 maj 18:04

Basse hade sovmorgon idag. Alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att hämta honom. Nisse blev så glad när jag kom för han ville in och mattes uppgift är att fylla på torrfodret. Vattna i tråkväxthuset skulle göras.   Så skulle bigarr...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards