wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 januari 2024

Varit på café

Av Wilma Border collie - Lördag 6 jan 17:38

Isande kallt i morse på morgonrundan. Hade tur och matte tog inte fram det onödiga täcket.

 

Tempen när jag kom in igen. Här säkert varit lägre men matte vägrade kolla minnet.

Inte skulle jag passa dörren heller eftersom det trevliga minglet var inställt.

Tog evigheter innan jag skulle ut igen. Matte tog på sej typ halva garderoben.

 

Suuck inte slapp jag detta inte. Jag gillar det inte, har faktiskt päls och det räcker.

 

Vägen mot torget. Tänk om jag träffar hundar jag känner. Kommer att bli utskrattad i denna utstyrsel.

 

Där är magiska fönstret och jag behöver tröstgodis och medlidande. Matte påstod att det skulle inte öppnas. Var för kallt frusit fast i kylan och annat mänskligt hittepå.

 

Titta! Det är ett magiskt fönster och så klart det öppnades!! Fick gott tröstgodis och medlidande precis vad jag behövde.

 

Ska jag in här? Biblioteket bor här och jag brukar få vänta utanför, märkligt detta.

 

Det finns ett fik där inne. För ett tag sedan bytte de ägare och nu skulle matte prova. Nåt om att det passade bra en sån här svinkall dag.

 

Alldeles perfekt fik för jag serverades utsökt godis. Dessutom jobbar min hundträffkompis James Bonds matte där så jag kunde umgås, fast han var hemma.

 

Jag blev befriad från onödiga täcket. Sov medan matte fikade och pratade tråk.

Sen skulle vi ut igen. Hoppades på att hon skulle ha glömt minnet hemma och glömma bort täcket. Men se den turen hade jag inte.Det åkte på igen.

 

Märlks att det var kallt. För torget var synnerligen ödsligt. Lika bra det för jag träffade ingen jag känner. Såg Labrador Alice på långt håll emn hon såg aldrig mej.Lika bra det så slapp jag skämmas.

Gick hem igen. Funderade på att ta ett snack med Kleptomanen om att hon kunde stjäla och gömma täcket. Tyvärr så har matte hängt det utom räckhåll för hennes tassar.

Sov bort ett tag.

Skulle på eftermiddagsrunda, fortfarande iskallt.

Bestämde mej för att jag tänkte minsann hälsa på hos bästa frysstädaren och bilmecken. Det har du inget för fick jag höra, bilen är borta, det är ingen hemma. Tyvärr hade hon rätt. Gick en runda trist sån för ingen jag känner ute.

Kallt ska det vara i morgon också och inget trevligt mingel. Får se hur jag fördriver den dagen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 18 maj 18:02

Var varmt ren när jag var ute för morgonrundan. Sen när jag skulle åka till Basse var det ännu hetare. Matte dumpade av saker vid tråkväxthuset.      Basse sprang runt med något i munnen, mycket stolt. Men så kom Inez och då glömde han at...

Av Wilma Border collie - Fredag 17 maj 18:05

Basse skulle ha sovmorgon igen. Alltså skulle han hämtas, han hittades på sin vanliga liftarplats. Perfekt frö där stod dörren på glänt så vi gick in. Ännu bättre kom fram en påse med samrrigt godis. Att matte pratade om att man inte kliver in oinb...

Av Wilma Border collie - Torsdag 16 maj 17:59

Basse hade sovmorgon i morse, alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att väcka honom.   Nisse ville gå ut. Han är lika övertygad om att jag kan släppa ut honom och visar sin tacksamhet genom att stryka sej mot mej. Sen skulle vi åka ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 15 maj 18:08

Började bra eftersom Basse blev levererad i morse. Morgonrundan och frukosten blir mycket trevligare då. På grund av det rådande ovädret gick alla bra skogar bort. Hamnade hemma hos Basse först. Matte släpade in den där tunga säcken med hönsgöd...

Av Wilma Border collie - Tisdag 14 maj 18:04

Basse hade sovmorgon idag. Alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att hämta honom. Nisse blev så glad när jag kom för han ville in och mattes uppgift är att fylla på torrfodret. Vattna i tråkväxthuset skulle göras.   Så skulle bigarr...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards