wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 5 januari 2024

Kallt och kränkt

Av Wilma Border collie - Fredag 5 jan 18:03

Blev väldigt bra igår. Basse fick sova kvar hos mej, alldeles perfekt. Käka gemensam middag, gå på kvällsrunda. Sen bäddade jag med filten jag bara använder när Basse sover kvar. Vi sov så gott tillsammans hela natten, perfekt en kall januarinatt. Hörde att matte pratade med katterna om, att de vet inte hur bra de har det som slipper leva ute i kylan som så många andra hemlösa katter drabbas av.

Vaknade i morse, fortfarande iskallt, käkade god gemensam frukost.

Så skulle vi göra nåt, inte alldeles enkelt att hitta på nåt vettigt i kylan.

 

Skidbacken blev det. Där kan vi springa på fria tassar och hålla oss varma.

 

Jaha och där försvann Basse för att gå på toa i skogen. Jag sätter mej där det passar men han ska in i skogen. Enligt matte var gamle Sigge Svamphund likadan han skulle under granar. Verkar som om hanar har märkliga idéer.

 

Se där klar med toabestyren så nu passar det att komma.

 

Lekte en massa skoj jaktlekar, perfekt för att hålla värmen. Rullade mycket i den ljuvliga konstsnön också men inga bilder efter som matte bara tog av sej vantarna i korta stunder.

 

Jaha vad ska vi göra nu då? Bara vi ute i kylan så några kompisar träffade vi aldrig.

 

Kyla är energikrävande så vi bad om en extra frukost. Fick sån, behövdes verkligen.

 

Sprang mera, lika bra att passa på. Dessutom sa matte att det var viktigt att vi rörde på oss.

 

Finns konstiga saker i backen som människor använder när de åker skidor och sånt. Kollade, men verkade ointressant.

 

Hm vad är detta? Tror inte jag sett den förut.

 

Bra pryl för den gav godis.  Tog självklart hand om allt.

 

Basse tog ett sista rull och sen skulle vi hem för det var inte att tänka på att vara ute längre.

Var skönt att komma hem igen.

Käkade lite och sov.

Skulle på eftermiddagsrunda och matte började rota. Extremt korkat påhitt.

 

Hon tror att jag ska gå ut i detta!! Rotade fram ett täcke som en gång tillhörde Sigge Svamphund. Den usla ursäkten var att eftersom jag är Rugguggla har jag inte så mycket underull kvar och det var runt 14 minusar. Jaha och? Som om jag skulle frysa? Jag fryser aldrig.

 

Tur det verkar dött ute. Hoppas verkligen att jag inte träffar nån jag känner så utspäkad som jag är. Inte kunde jag ruska av mej det och inte gick det att rulla bort heller.

Gick en kortare runda och gjorde vad vi skulle.

 

Så inne igen. Ta av mej detta onödiga. Var mest glad för att jag inte träffat nån jag känner. varken två eller fyrbent.

Inne belv jag av med det.

Så var det dags för vårt sedvanliga fredagsmys.

Vi fick de där gristrynena som matte hittade åt oss vid senaste shoppingrundan. Alldeles utsökt goda var de. Matte hann inte ens fota innan de var slut. Såna ska vi absolut shoppa fler av vid nästa runda.

I morgon borde det vara hundträff med trevliga kompisar och mingel. Men eftersom som det ska vara så förbaskat kallt har människorna hittat på att det är inställt. Blir för kallt för både två och fyrbenta. Typ katastrof för oss.

Får se hur jag ska kunna fördriva en sån dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 18 maj 18:02

Var varmt ren när jag var ute för morgonrundan. Sen när jag skulle åka till Basse var det ännu hetare. Matte dumpade av saker vid tråkväxthuset.      Basse sprang runt med något i munnen, mycket stolt. Men så kom Inez och då glömde han at...

Av Wilma Border collie - Fredag 17 maj 18:05

Basse skulle ha sovmorgon igen. Alltså skulle han hämtas, han hittades på sin vanliga liftarplats. Perfekt frö där stod dörren på glänt så vi gick in. Ännu bättre kom fram en påse med samrrigt godis. Att matte pratade om att man inte kliver in oinb...

Av Wilma Border collie - Torsdag 16 maj 17:59

Basse hade sovmorgon i morse, alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att väcka honom.   Nisse ville gå ut. Han är lika övertygad om att jag kan släppa ut honom och visar sin tacksamhet genom att stryka sej mot mej. Sen skulle vi åka ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 15 maj 18:08

Började bra eftersom Basse blev levererad i morse. Morgonrundan och frukosten blir mycket trevligare då. På grund av det rådande ovädret gick alla bra skogar bort. Hamnade hemma hos Basse först. Matte släpade in den där tunga säcken med hönsgöd...

Av Wilma Border collie - Tisdag 14 maj 18:04

Basse hade sovmorgon idag. Alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att hämta honom. Nisse blev så glad när jag kom för han ville in och mattes uppgift är att fylla på torrfodret. Vattna i tråkväxthuset skulle göras.   Så skulle bigarr...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards