wilmablogghund

Alla inlägg den 31 juli 2023

Av Wilma Border collie - 31 juli 2023 17:57

Så blev det äntligen måndag, innebär slut på ensamheten.

Klarade av mina morgonrutiner.

 

Det faller en del svampvatten men nu är kaoshelgen över. Lugnet är tillbaka igen nu tar det ett år igen.

 

Hemma hos Basse är det rena djurparken. Egentligen två rådjur, men bara ett som fastnade på bild.

När jag hämtat Basse så var det en hare där också men den vägrade vara med på bild.

 

Fanns en champinjon på gräsmattan, den fick följa med.

 

Var meningen att vi skulle ha lekt här ett tag. Men där stod det en bil och kom en till. Nä sa matte det kan vara hanhundar där. Och?? De kanske var jättesnygga och jag vill ragga. Fick inte alls ragga.

 

Åkte till ett annat ställe. Basse han visade framtassarna och jobbade. Massor med kantareller.

 

Ja ja det var Basse som jobbade men jag är värd ost för det är jag som har lärt honom.

Såg hur han jobbade mycket, jag var upptagen med mina hormoner.

 

Här brukar vi hitta svart trumpetsvamp, kollade noga men inte minsta lilla liv ännu. Enligt matte förtidigt men fortsätter detta fina väder med en massa svampvatten så kommer de säkert.

 

Jag kan faktiskt hitta svamp om jag vill!! En stubbe med föränderlig tofsskivling.

 

Lekte en del på ängen. Matte kastade en boll och den skulle jag ha.

 

Vad skulle jag ha bollen till? Den är ingen snygg hane och för övrigt är jag nog tött och behöver vila och tänka. Du är Hormonhäxa fick jag bara höra.

 

Basse tog den. Ja, ja han begriper inte det där med hormoner och raggning inte. Så han hade skoj.

 

Så fick vi en överraskning. Varsitt utsökt torkat gristryne. De var alldeles utsökta att käka i skogen, nästan lika bra som revben. Blev bara bild på Basse för jag slukade mitt sbnabbt som attan.

 

Vadå jag Hormonhäxa? Jag kan väl visst hitta svamp. Kolla alla kantareller jag hittat. Får jag ost nu? Fick ost.

Sen var det dags att åka hem igen.

Käkade lite och somnade. matte höll på med en massa mänskliga tråksaker.

Sen skulle Basse hem, självklart så skulle det grejas med tråkgrönsakerna igen.

Vidare och när matte skulle till biblioteket fick jag passa bilen. Kunde ha passat Vivecas magiska fönster istället eller raggat lite. Kändes som en usel lösning.

Så började det regna igen och Åskar har höts avlägset.

 

En annan sak. Idga för ett år sedan såg det ut så här i skogen. Jag var ute och blev fotograferad ihop med Basse inför en tidningsartikel,.

 

Detta blev resultatet. Kombilotteriets tidning har nog aldrig haft så snyggt omslag varken förr eller senare.

I morgon ska vi hitta på nåt annat, får se vad det blir. Matte har nån plan säjer hon.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards