wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Inte så mycket av värde

Av Wilma Border collie - 5 juli 2017 18:23

Inget åka nånstans idag, folkilskna matte hade ingen lust.

Hämtade Sigrid och sen skulle vi gå nånstans och fördriva ett par timmar.

 

Började med att gå till hundbadet, kanske att det skulle att hitta nåt skoj där.

 

Jag började med att leta efter det där stöldgodset. Tänkte att det kanske skulle ha hoppat ur ur sjön igen men se det hade det inte gjort.

 

Vi ägnade oss åt att bada i stället. Vattentjuven härjar så fruktansvärt så snart har vi väl ingen sjö att bada i längre.

 

Kollade Sigrids gropgrävande, men fortfarande hittar hon inget intressant.

 

Lekte en stund vid sjön, bra att hålla till där för vi blev varma och då var det bara att ut i vattnet igen.

 

Gick spårvägen där det inte fanns nånting av intresse. Bestämde oss för att Hasselskogen kunde bli bra idag.

 

Fortfarande lever Fjälltickorna så vi markerade och fick självklart massor med beröm och ost.

 

Hitta Sigrid den som kan. Hon finns nånstans ute i gräset och matte påstår att mitt i bilden syns det lite ljus päls.

 

I skogskanten hittade matte de här stendöda Föränderliga tofsskivlingarna. Torkan har dödat dom

 

Men titta vad Sigrid kan hon hittade minsann en del fina och markerade snyggt. Inga massor men matte plockade de som fanns. Bara det att medan matte plockade så drog jag och Sigrid. Korkat av oss vi vet.

 

En mycket varm och flåsig Sigrid har blivit koppelfånge.

 

Tyvärr drabbade fångenskapen mej också. Det var korkat det där med egna äventyr.

Fick fortsätta som fångar ett tag.

 

Tittade till kantarellvalparna, de mår inte alls bra i detta oväder. De som lever står alldeles stilla i växten.

 

Sen fick vi vara på fria tassar igen, men vi hittade inget spännande varken i skogen eller på vägen.

 

Någonstans långt bort föll det nog flera droppar svampvatten. Titta på molnet mitt i bilden så syns det en slöja under det. Här kom självklart ingenting.

 

På väg hem så träffade vi en fågelvalp. Lika oartig som ekorrarna, den ville inte alls umgås med två trevliga hundar.

Gick hem med Sigrid, var en sån dag igen. Men på fredag blir det visst ordning i tillvaron.

Eftermiddagsrundan då hälsade jag på i Prylaffären och bjöd mej på godis. Sen bestämde jag att jag är en mycket ensam hund så jag hälsade på där PRO säljer lotter. De vill alltid umgås med mej.

Då dök det upp en människa som började ha en massa åsikter om mej. Enligt matte så var det som att möta ”Djurvän” (ni vet dåren som haft en massa åsikter både i Sigges blogg och nån gång här) i verkligheten. Det var bara en massa fel på mej och hon såg minsann till hundars bästa. Tänk er folkilskna matte och en kärring utan vett och sans. Ja jag är Border collie och ja jag aktiveras mycket både fysiskt och psykiskt. Att jag föredrog att ligga inne i skuggan i lottkiosken berodde på att där var det skugga och svalt.

I morgon hoppas jag att det händer mer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards