wilmablogghund

Alla inlägg den 30 juli 2023

Av Wilma Border collie - 30 juli 2023 17:58

Tråkdag igen.

Klarade av mina morgonrutiner, matte funderade på vad vi skulle göra.

Fanns visst chans till mera svampvatten.

Äsch sa matte vi chansar så fick jag åka bil en bit. Var dött trots kaoset som pågår.

 

Hamnade i Stinkande skogen. Skulle kolla om det kommit några Stinkbomber, ja egentligen heter de mandleriskor men stinker av fisk och skaldjur så matte avskyr dom. Plockar torkar och ger bort till bättre behövande.

Här hade det minsann gått snygga hanar, men inga där just då inte.

 

Ormbunkarna är så höga att jag höll på att gå vilse, inte fanns det några såna där stinkande saker heller.

 

I skogen lyste solen, ser så fint ut. Så hördes det nåt matte trodde först att det kom från kaosområdet men det är en bra bit från där vi var.

 

Syns inte så bra på bilden men det kom moln och det som hördes var Åskar.

 

Fanns ett par små champinjoner annars var det tomt i skogen. Åskar närmade sej alltså blev det en kort runda för mej.

 

Hittade ett par kantareller nära bilen. Fick ost och beröm.

 

Jodå Åskar med följeslagaren svampvattnet är på väg.

Han kom och hade många högljudda åsikter. Lämnade av en massa välbehövligt svampvatten också.

Hade tråkigt hemma, hörde att hundträffen idag bestod visst bara av Gunhild så jag missade inget.

Så upphörde både Åskar och svampvattnet.

Enligt matte behövde jag röra mer på mej och det var lugnt ute inget trafikkaos. Åskar skrämde nog bort många.

 

Fick åka till den där backen som har namn efter mej.

 

Provade några godisstenar, inga spår efter snygga hanar tyvärr.

 

Jag kan faktiskt jobba fast jag är Hormonhäxa. Men visst matte påstår att jag brukar vara mer engagerad.

 

Ja tack ost är alltid gott. Tur att jag kom ihåg att jobba en del.

 

En del hade blivit riktigt stora, inga mängder ännu. Men en hel del smått på gång.

 

Kollade stjärnhovstryffel igen. Lika tomt som alltid verkar inte bli några såna i år.

Åkte hem, hamnade på torget. Hörde en massa oljud från kaoset.

 

Strunt i sånt. Där är Vivecas magiska fönster och jag har present. Hon fick de kantareller jag nosat upp. Räcker nog till en eller två mackor och med tanke på hur himla mycket godis jag och Basse tigger där så är hon värd dom.

Jag fick smarrigt godis som tack.

Matte påstår att nu närmar sej Åskar igen får väl se om han kommer eller tar nån annan väg.

I morgon är det äntligen måndag, då ska Basse hämtas och vi ska hitta på nåt. Jag vet att vi ska få de där gristrynena som jag fick köpa igår. Tror det blir en bra dag.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards