wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 juni 2023

Röjt en del med skogsröjar gänget

Av Wilma Border collie - 7 juni 2023 17:55

Tråkmorgon med ensam tråkfrukost och tråkrunda. Men jag hade hört att det skulle bli bättre sen.

 

Matte hade en massa åsikter, fortsatt stopp i avloppet och diskhögen var bedrövlig.

Åkte hem till Basse, lämnade Nisse som mår så bra nu att han kunde flytta hem. Hämtade Basse och matte struntade nästan i tråkgrönsakerna. Typ bara kollade att det var okej i tråkväxthuset, vilket det tydligen var.

 

Åkte till våran lekplats och mötte Moha och Troy. Ännu hade det inte blivit ovädershetta så lika bra att passa på och göra nåt.

 

Vi passade på att springa massor och fort. Så skönt att kunna sträcka ut ordentligt ett tag.

 

Fast det var ganska skönt med paus i skuggan också.

 

Matte hade hittat kvarglömda ballonger och de skulle användas.

 

Var bara Basse som var intresserad av att dansa ballongdans idag. Men han hade skoj, vi andra tittade bara på.

 

Drog in i skogen Basse och Troy försvann. Vet precis vad de pysslade med.

 

Det hittade minsann de gamla revbebenen sen sist. 

 

Jag gick till sjön och drack en del. Gott vatten i den sjön.

 

Uppenbarade sej nån sån där hybrid av sörmlänsk träskhund. Märks att vattentjuven härjar.

 

Fast den och Troy blev skickade till sjön för att bada en del. Tror de blev lite renare och Moha övervakade att Troy inte fuskade.

 

Som belöning så slog det ut blommor på ett ostträd. Finns inte ett enda spår kvar av såna nu.

 

Basse syns inte, men det pågår jakt i det höga gräset.

 

Grattis Basse till lunchsorken. Han delade den med Troy som inte hade samma lycka i jakten.

 

Bara det att de blev fångar, för vi skulle mot våra bilar. Matte skulle hem till det där avloppet och det började bli ovädershett.

 

Jag och Moha vi fick vara på fria tassar för vi skötte oss. Riktigt skoj att reta Basse och Troy.

Gick till bilarna, åkte och lämnade hem Basse.

Hem Cooper var besviken när inte Nisse var med tillbaka. Käkade lite och somnade.

Vaknade av grova anklagelser.

 

Om jag har tuggat på den rostiga slöa bultsaxen avsedd för stackars katter? Absolut inte! Jag rör inte såna tortyrredskap!! Det måste vara Basse eller Kleptomanen ellerNisse eller husspöket.

Tyvärr fungerar den. För stackas Cooper fick tassarna amputerade igen. Precis som om han inte hade nog efter besöket hos vetten i måndags? Fast han fattar aldrig att det är tassarna som försvinner, fullkomligt oberörd är han.

Så knackade det på dörren och ÄNTLIGEN skulle avloppet fixas. Rör skulle bytas,var fel rör, nya hämtas och vattnet rann under spisen.

Så sas det att det var klart. Köksgolvet torkat igen och sen vågade matte försöka diska. Tänk det håller tätt ännu!!

Nästan hela diskberget avklarat och torrt på golvet. Må det nu fungera. I morgon ska visst jag och Basse jobba en del, passa på innan ovödret slår till.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards