wilmablogghund

Alla inlägg den 28 juli 2023

Av Wilma Border collie - 28 juli 2023 17:58

Klarade av morgonrutinerna. Fick höra att det skulle bli en lugn dag. Mycket på grund av kasoet som råder plus att vi haft tassarna fulla hela veckan.

 

Nu växer det kattvalp i blomkrukorna igen. Fast de förökar sej inte.

 

Skulle åka till Basse, tvärnit vid tallen för matte skulle hämta en kungschampinjon.

 

Hej Basse och hej Moha och Troy. Trevligt att träffas.

Människorna skulle göra tråk. Typ plocka vinbär och hämta tråkgrönsaker.

 

Det är ingen ordning på tråket i växthuset. Nu rymmer vindruvorna också.

 

Men på väg mot vinbärsbuskarna så fyndade Basse. Död råtta troligen dödad av Nisse som sen inte ville ha den.

Min sa Basse och Troy ville också ha den. Slutade med att Basse släppte den i utbyte mot godis., Troy stal den och blev också av med den. Missunsamma människor!!

 

Detta är den stendöda råttan komplett med lite grön som tilltugg. Den begravdes i soptunnan.

 

Svarta vinbär är gott enligt Moha.

 

Basse provade och käkade massor medan människorna försökte plocka. Jag låg och drömde om snygga hanar  jag.

 

Ska detta vara nåt att äta? När ska de börja odla revben och annat godis till behövande hundar i stället. Nä rödbetor, morötter och lök skulle med hem.

Så skulle vi ta en kortare promenad var tanken.

 

Tur att Basses uthyrningsstugor har verandor. Svampvattnet började vräka ner. Fick tillbringa att bra tag där innan det gick att gå till bilarna igen.

 

Av kaoset märktes ingenting alls eftersom det föll svampvatten.

 

Eller nära mitt hemma hade de försökt spärra av en bit av gatan vi måste åka på för att komma in på min gata.

Tur att bilen är liten så vi kom förbi. Från andra hållet är det helt stängt.

Jag och Basse hade fredagsmys med ett par smarriga ben vi köpte vid senaste shoppingen. Utsökt goda.

Sov en stund, så skulle Basse skjutsas hem.

Då började Åskar ha åsikter. Många såna.

 

Hemma hos Basse så vräkte det ner och det blixtrade och smällde i ett. Basse fick vänta en stund innan det gick att släppa in honom. Tänk att matte kunde ta hänsyn så han slapp alltför allvarliga skador.

Skulle åka hem.

Det fortsatte vräka ner och en bilkö av sällan skådat slag var på väg ut från köpingen.

Hemma på gatan fick jag sitta i bilen för då haglade det massor. Avtog så jag kunde ta mej de två låååånga metrarna till porten.

Egentligen skulle jag ha varit på eftermiddagsrunda men det vara bara att gå in och vänta.

Det åskade och föll svampvatten i mängder länge.

Till slut var det så lite att matte ansåg att jag kunde gå ut. Jo jag gick ut hade planerat att gå en raggningsrunda och lämna hälsningar. Kommer nog många snygga hanar så behöver informeras om att jag snart är tillgänglig. Men var inte riktigt läge för det då.

När vi kom in så kollade matte regnmätaren 35 mm svampvatten hade det kommit då. Perfekt nu kommer det att bli rejäl fart i skogarna. Antar att det väntar massor med svamphundsjobb framöver.

I morgon är det lördag. Men jag får minsann inte träffa kompisar, mingla och ha trevligt. Eländiga fängelse, en helg i ensamhet väntar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards