wilmablogghund

Alla inlägg den 25 juli 2023

Av Wilma Border collie - 25 juli 2023 17:58

Vanliga rutinerna i morse..

Åkte för att hämta Basse.

 

Basse har en väldigt bra gräsmatta. Där går det utmärkt att jobba som här.

 

Dagens skörd av snöbollschampinjoner. Bra hög på en liten fläck bara och alla fina utan larver.

 

Så här ser en snöbollschampinjon ut på undersidan. Den har ett tydligt kugghjulsmönster. Den där hinnan blir senare en ring runt foten när de växt till sej. Mycket god matsvamp.

Åkte och hamnade i Flen, fick passa bilen medan matte handlade tråk.

  å hamnade vi på de kungliga markerna. Här har det minsann gått massor med snygga hanar.

 

Alltså det finns en massa spännande dofter överallt, men inte en endaste hund i sikte.

 

Ungefär nu började matte prata en massa skit. Jag kissade för femtioelfte gången och Basse väntar på att få kissa över min hälsning. Nåt om att jag lyfte på benet väl ofta. Vadå? Jag tränade mina bakbensmuskler bara.

 

Skulle leta efter blodsoppar, men det fanns bara såna här urgamla finludna stensoppar som sniglarna haft fest på.

 

Stackars Basse, han ville gå och spana på tågen, var länge sen sist.

 

Gick inte för där gick en massa hundätande komonster. Får bli tågspan vid nåt annat tillfälle.

 

Fast detta var skoj. Det är en sällsynt rödlistad svamp som heter tårticka. Växer bara på gamla ekar. Matte blev så glad över fyndet.

 

Ja ja det går lika bra att trösta sej med bad när det inte går att spana på tåg.

Gick till bilen igen.

 

Så äntligen shopping igen.Precis vad vi behöver. Basse kollade av alla tugg, viktigt om det kommit nåt nytt som vi behöver utvärdera.

 

Lika bra att provsmaka lösgodiset också. Lika utsökt som alltid.

 

Ja tack vi behöver en påse med blandat ankgodis. Den verkar utsökt. Så valde vi ut flera revben också. Måste ha ett välfyllt förråd med såna.

 

Tur att det finns utsökt vatten i våran allra bästa butik. Drack mycket för hemma kanske det inte finns nåt.

 

Ja tack shoppinggodis behöver vi. Tar mycket energi att shoppa loss. Lika utsökt som alltid var det.

Åkte hem, somnade och sov gott.

å skulle Basse skjutsas hem. Hemma hos honom så grejade matte med tråkgrönsakerna.

Sen hände det, fram med ett sånt där förbaskat papper, torka mej i baken. Hörde ett triumferande, det var väl det jag visste!!! Nu sitter du i fängelset!!

Kan någon jag känner vara snäll och ta ifrån henne pappersnäsdukar, toapapper, annat torkpapper, vita servetter osv? Jag får för sjutton inget som helst privatliv. Här försöker jag vara diskret för att inte bli upptäckt och kunna ragga som det passar mej.

Nu väntar tre bedrövliga veckor i fängelset, inga hundträffar, begränsat umgänge och en massa annat korkat hittepå.

Himla tur att jag i alla fall kan umgås hur mycket jag vill med Basse och Troy.

Tror jag hört att vi ska vara skogsröjar gänget i morgon så det blir säkert bra.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards