wilmablogghund

Alla inlägg den 21 juli 2023

Av Wilma Border collie - 21 juli 2023 17:54

I går kväll var jag med matte på den där föreläsningen.

Hittade flera människor som ville umgås med extremt ensam hund och bjöds på väldigt gott vatten också.

Matte grejade med en massa tråk., träffade Moha och Troys människor. Tydligen var de anställda som såna där hovfotografer igen.

 

Så här såg det ut i flera veckor. Matte pratar och pratar ännu mnera tråk och visade bilder på Sigge Svamphund, mej, Basse ,Moha och Troy

Så skulle hon visa nåt med svamp och jag var inblandad. För det första jag vet precis hur jag nosar på en svamp och det gör jag i skogen. Fullkomligt onödigt att hålla på inne. Sen la hon den på golvet för jag skulle visa nåt mer. Ännu onödigare enligt mej. Jag puttade runt på svampen och blev utskrattad!! Vadå, svamp växer i skogen och matte pratade så det tog flera dagar innan jag fick ost.

 

Så fanns det ett bord med böckerna, lite annat och en liten svamputställning också.

Så till slut fick jag åka hem igen.

  

Så blev det idag. Träff med Moha och Troy och vi skulle ta en sväng i en längesen skog.

 

Syns dåligt men Basse hade inte ätit på flera veckor så han käkade blåbär i flera dagar.

 

Mycket span och vädra blev det. Avlägset så hördes gläfsande så ensamma var vi absolut inte.

 

Gick genom en del av skogen där jag brukar vara med på kurs. Fast det fallit så mycket svampvatten så är det torrt igen i skogarna. Fast såna här mjölskivlingar fanns det. Är matsvamp men matte gillar dom inte så de är kvar i skogen.

 

Jag och Troy delade på belöningsost. Jo Basse och Moha fick också.

 

Så hittade vi såna här citronslemskivlingar. Matsvamp men de passar visst bra till fisk och matte äter som bekant inte varken såna eller andar djur. Alltså fick Moha ochj Troymatte en lektion i hur man flår bort slemmet och hur de kan användas.

 

Ja tack vi behöver sånt där gott godis. Kan du ge oss? Tror vi svälter.

 

Bravo Moha och Troy de hittade minsann ett par till alldeles på egen tass.

 

Basse hittade en gammal benknota och skulle ligga och gnaga i månader på den.

 

Fast sen gav han snällt bort den till Troy. Detta hade till följd att Troy skulle inte gå nånstans och Basse hade bråttom för att undersöka andra saker. Hörde att människorna hade åsikter, bara jag och Moha som skötte oss.

 

Ja det är någon/några åt det där hållet. Bäst att ha stenkoll i fall de närmar sej.

 

De enda vi mötte var ett helt gäng med såna här små grodvalpar. Fanns massor men bara en fastnade på bild och det var inte dóm vi märkt närvaro av.

 

Vände och gick tillbaka. Enligt människorna var det lugnast så.

Hörde nåt om en annan väg i den skogen nån dag framöver. Då ska visst människorna försöka med det där de alltid misslyckas med.

 

Vid bilarna så bjöd Moha och Troymatte på alldeles utsökt vatten. Inte alls säkert att det finns nåt hemma.

Åkte hem, käkade lite och somnade gott. Vi blir så skönt trötta av att kolla av längesen skogar.

Skulle skjutsa hem Basse, då började svampvattnet falla. Kom ganska mycket, jag följde faktiskt frivilligt med in i tråkväxthuset för matte skulle äta tomater. Märklig sysselsättning

Sen fick jag passa bilen medan matte pratade tråk med förläggaren.

Nu tänker jag vila mej i form för i morgon är det lördag och förhoppningsvis trevligt mingel med kompisar väntar.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards