wilmablogghund

Alla inlägg den 20 juli 2023

Av Wilma Border collie - 20 juli 2023 14:22

Inatt hade matte hållit sej lugn inga märkliga saker i köket och däcket på bilen har luft.

Alltså ordning igen

Åkte och hämtade Basse. Matte virrade runt på hans gräsmatta och hämtade svampar.

Så skulle vi vidare till en skog.

  

Titta så perfekt. Vi är hela skogsröjargänget samlat. Det skulle plockas en del olika svamar tills i kväll. Men vi behövde inte jobba utan vi kunde leka och röja.

 

En massa röj kräver energi så vi berättade för Moha och Troymatte att ingen av oss fått frukost utan vi var hungriga.

Hade framgång och fick.

 

Mycket skoj hade vi som vanligt. Alltid trevligt att vara flera hundar.

 

Basse han kollade sin skog från stora stenar. Ger bra utsikt och han kan bevaka de där markerna han tror att han äger ordentligt.

 

Troy är smart han för han berättade att det var usel blomning på träden.

 

Tack Troy! Helt plötsligt blommade det ostblommor. Bra att han upplyste om bristen.

 

Basse hittade ett av alla gamla skogsmarinerade revben. Faktiskt så turades han och Troy om med det. Alltid bra att kunna dela med sej.

 

Detta kallas för utpressning av oskyldig hund. Troy ska spana från stenen och sånt ger godis, men han var tungen att posera för bilder också.

 

Ähm ska inte säja nåt. Jag och Basse intog en godissten och drabbades av samma sak. Vi behöver förena oss och ta kontakt med hundombudsmannen.

 

Vi fortsatte med årt röj. Fick energi vid godisstenarna, så utpressning kanske inte är så tokig alla gånger.

 

Matte fortsatte med svampsamlandet. Inte vet jag varför hon var så glad för att hitta såna här häxägg, de som kommer att utveckla stinksvampar.

 

En del av de svampar som ska med i kväll när hon ska ha det där föredraget.

 

Här hade det rört sej något. Väckte stort intresse hos Moha, Troy och Basse.

 

Sen började Basse spana, morra och skälla. Det var minsann något nära som han absolut inte gillade. När vi skulle gå till bilarna så var både han och Troy som galna. Spårade och skulle minsann hitta vad det nu var.

Sa hejdå till Moha och Troy. Men hörde att vi ses visst i kväll igen  

Idag för sju år sedan så såg det ut så här. Jag är på campingen och festar på en glass.

Hade bott här en knapp vecka och denna dag träffade jag min gamla matte. Det betalades pengar för mej och matte fick min stamtavla och andra papper. Nu var det hon och jag på riktigt. Alltså skulle det firas. Både jag och matte visste att detta var rätt så den där provveckan blev inte ens en vecka.

Jag och Basse har festat på varsitt gott ben. Nu ska han snart hem och jag ska kolla att matte får med sej alla saker till kvällens föredrag..

Mer om det i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards