wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juli 2023

Av Wilma Border collie - 19 juli 2023 18:01

Vaknade i morse, allt var lugnt.

 

Mimmi jobbar som marsvinsvakt, hon har tydligen övertagit Nisses gamla jobb.

Matte sa saker eftersom hon gått i sömnen och placerat en massa märkliga matvaror på spisen. Ingen vet vad hon tänkt laga av spagetthi, ketchup, majonäs, ett paket kaffe, en förpackning potatismjöl  och en burk torkad svamp.

Allt åkte undan igen.

Gick på morgonrunda.

Sen skulle jag hämta Basse.

 

Nähä, skulle vi inte alls det, platt framdäck. Ska inte upprepa vad matte a.

Upp till bilverkstan nära. De kunde inte fixa för bara en personal där och okänt när den andre skulle komma.

Matte "hittade" reservdäcket hemma hos bästa bilmecken. Ringde Bassehusse och frågad om hjälp. Gick tillbaka och blängde på däckeländet. Då ringde de från verkstan och sa att de kunde komma.

 

Så reservdäcket på gång. När det satt på plats så hämtade jag Basse.

 

Så nu är vi i Engelska skogen.

 

Nu ska vi hitta våra engelska kompisar.

 

Vi hittade minsann Reidun, Chris var iväg och spelade nån golftävling.

 

Nu så den engelska versionen av boken ska minsann till England. Reidun läste noga på baksidan.

 

Så engelska med den engelska boken.

 

Jo nånsytans här nere finns jag. De pratade så mycket tråk att jag drog på ekorrspan vid mina favoritträd. Blev tillbaka kallad igen. Fanns inga ekorrar hemma heller.

 

Inte blommade den engelska veden heller. Märkligt med den för den blommar bara när de är hemma i England.

Men en björk hade minsann blommor till behövande hundar.

 

Basse hade span på omgivningarna, men allt var lugnt.

 

Människorna käkade nån god ostpaj. Vi lyssnade på tråkprat och kollade av omgivningarna.

 

Basse som har koll på det mesta fortsatte att ha stenkoll, men allt var lugnt.

 

Snygg väggmåling finns det i alla fall på det mänskliga dasset.

 

Och varför har du varit försvunnen i flera veckor? Tror du inte att vi har annat att göra än vakta en dassdörr och vänta?

Sen var det dags att åka hem igen. Vi hade varit borta länge.


Hem och sov ett tag.

Basse skulle hem så vi skjutsade hem honom. Matte vattnade tråkgrönskaerna i tråkväxthuset. Gallrade morötter som marsvinen fick.

Passade bilen medan matte handlade.

Tillbaka hem igen.

I morgon väntar ännu en hård dag, först ska vi greja i skogen sen ska jag med matte när hon ska ha föredrag om svamphundar på det där Idéfarmen. Får se om jag hinner med nån blogg i morgon eller om den kommer på fredag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards