wilmablogghund

Alla inlägg den 14 juli 2023

Av Wilma Border collie - 14 juli 2023 17:48

I dag för precis sju år sedan kom matte till mitt gamla hem. Jag visste inte då att jag behövde ha ett nytt hem. Men tydligen så skulle jag ha ett sånt. Jag hälsade välkommen ordentligt, var artig redan då när jag precis fyllt 2 år.

Fick följa med den som skulle bli min matte. Var tydligen nåt om prov i en vecka.

Jag tyckte att det var helt okej att bo här och matte som var så ledsen sedan gamle Sigge Svamphund vandrat över regnbågsbron blev helt plötsligt mycket gladare. Bestämdes långt innan den där veckan var slut att detta skulle bli mitt för alltid hem.

Många saker har jag hunnit med under dessa sju år.

Hemflyttningsdag ska alltid firas den är lika viktig som födelsedag, jul och sånt.

 

Dessutom var jag välkommen i Malmköping. Tänk varje hemflyttningsdag så hissar alla falggorna för att hedra mej.

Tjatet om nån prinsessa se det tror jag inte alls på, jag är viktigast.

Visste att jag skulle få fira idag.

Hämtade upp Basse för vi skulle fira.

Vidare och hittade Moha och Troy också.

 

Först skulle vi kolla tryffel, hade inte kommit några, men vi hittade champinjoner.

 

Jodå flera stycken fina fanns det.

Skulle vidare.

 

Vidare till den där backen som har namn efter mej. Hittade spännade dofter.

 

Vi letade och letade men inte minsta lilla svampusling hade visat sej där. Fanns inte flugsvampar eller annat ointressant heller.

 

Ja vi har poserat så fint på stenen för nån bild. Kan vi få lite supergodis nu? Vet inte varför människorna skrattade åt de långa trådar som helt plötsligt hängde från min mun. Vadå, jag var hungrig, nån frukost hade jag inget minne av.

 

Tröttande på den där backen och åkte til vår lekplats istället.

Superskoj, hade massor med roligt, sprang och lekte massor.

 

Basse försvann, kom tillbaka och hade "råkat" trilla i sjön och blivit alldeles våt. Himla jobb att bli torr sen.

 

Bestämde att vi skulle dra ut på udden, där är alltid bra.

 

Detta fanns inte sist så vaktstyrkan Moha, Troy och Basse skällde ut den där högen. Matte tror att det ska bli en ny brygga.

 

Drack och svalkade tassarna frånsett Basse som skulle bada igen.

Städade bort ost från godiseken.

 

Tog med Troy på brygginspektion samma utmärkta skick som alltid.

 

Fortsatte med en massa skoj lek. Blåste från sjön så det var riktigt fint väder.

 

Nu så små, små finludna stensoppar. Mycket trevligt ännu ett fynd av de första för året.

 

Provade borden, bra bord. Gav godis. Behövde energi efter allt lekande och annat skoj.

Så skulle vi åka igen.

 

Nu blir det alldeles perfekt detta vi är vid allra bästa kiosken.

 

Passade Moha och Troymatte och matte kom tillbaka med detta.

  Utsökt god glass precis som alltid.

 

Gissa om vi njöt. Moha äter lite långsamt vi andra hade minsann redan käkat upp våra.

Perfekt sätt att fira hemflyttningsdagen. Svamphundsjobb, en massa lek och så glassfest med bästa kompisarna.

Sen var det dags att åka hem.

Både jag och Basse somnade gott.

Vaknade och hade lite fredagsmys innan Basse skulle hem. Fick varsitt utsökt tuggben som Basse valde ut vid senaste shoppingen.

Skjutsade hem honom, hörde att vi ses i morgon igen.

Hem men skulle inte in utan till Rottis Helgas gamla matte.

Matte lämnade av några såna där extremt sällsynta gurkor där och lånade nån skrivare.

Jag lyckades få ett gott ben där också.

Måste säja att jag har haft en väldigt, väldigt bra hemflyttningsdag med perfekt firande.

I morogn väntar kompismingel.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards