wilmablogghund

Alla inlägg den 9 juli 2023

Av Wilma Border collie - 9 juli 2023 17:53

I går hördes Åskar avlägset några gånger.

Sen när jag gjort min kvällstoalett och planerade att sova min skönhetssömn då kom han på besök. Hade många högljudda åsikter och välbehövligt svampvatten med sej.

Tyvärr så lämnade han kvar oväder i stället för fint väder .

Redan när jag var ute för morgonrundan var det ovädershett.

 

Så framme hos Basse, nu ska jag bara rota fram honom.

 

La mej i skuggan och vaktade grisen. Nångång ska de andra lära sej att den är min, bara min.

 

Det är oväder när till och med människor använder våran plaskdamm. I alla fall så gjorde Ozzymatte det.

 

Så där kommer Basse äntligen. Han hade bråttom för att inte missa nåt.

 

Perfekt vi skulle till Basses privata badplats. Nu är det där otäcka giftalgerna borta så vi kan bada igen. Bra en sån här ovädersdag.

 

Jag nöjde mej med att blöta tassarna och magen. Det räcker så.

 

Basse och Alice hade nån tävling om vem som kom först till en kastad pinne.Jag såg att Alice vann men Basse snodde pinnen och påstod att han vunnit.

 

Jag tittade på från bryggan. Det där med att simma tunt är inte min grej.

 

Alicehusse var ute i vattnet, Modigt för matte hade sett hur vithajarna hoppade över ytan en liten bit bort.

Alltså höll hon sej på rejält avstånd.

 

Ozzy provade Basses öde ö. Den har fått en djungel av högt gräs nu.

 

Dags att sluta och jag fick åka Mule med Bassehusse. Faktiskt trevligt att få åka sån, var länge sen sist.

 

Jaha tråkgrönsakerna igen. Jag la mej i skuggen och så kom Moha och Troy med matte. Inga bilder på dom för nån förvirrade människa hade glömt att ladda kamera batteriet.

 

Matte gallrade rödbetor och pratade om göd middag? Ska detta vara gott?

 

Vattna allt o tråkväxthuset igen, utanför körde Moha och Troymatte trimmer.

 

Gurkorna käkar anabola eller nåt. Denna hittade matte innan hon höll på att svimma av värmeslag. Slanggurka med storhetsvansinne.

Sen var det dags att åka hem igen.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, såg till att passera Vivecas magiska fönster. Matte påstod att hon sobv, inte var hemma och en massa annat korkat. Vadå det är bara att vifta på svansen dräggla lite och se ut som en behövande hund så kommer det ut godis. Slka inte lyssna på människan.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt, finns en plan som låter lovande hoppas att det inte blir sånt oväder att den inte går att genomföra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards