wilmablogghund

Alla inlägg den 8 juli 2023

Av Wilma Border collie - 8 juli 2023 17:42

Bra dag detta.

När jag klarat av morgonrutinerna så skulle jag åka till Basse.

 

Klev ur bilen och kollade om det hade vaknat nån kungschampinjon, hade det tyvärr inte.

 

Men på Basses gräsmatta går det utmärkt att jobba. Fullt med nejlikbroskskivlingar.

 

Så här ser de ut en liten svamp som ofta växer på gräsmattor. Bara hatten som används för foten är seg och känns som ventilgummi. Nu borde snart champinjonerna vakna också.

 

Matte fyllde på plaskdammen . Kajsa kom och kollade att hon klarat jobbet. Blev märkligt nog godkänt.

 

Min rosa gris, bara min. Den passar absolut bäst i min mun.

 

Matte hade den stora vänligheten att slöäppa ut Basse. Han kan inte missa allt skoj vi har.

 

Vi blev ett helt gäng idag. Kom en supersöt liten valp på sitt första beök. Tyvärr missade matte alldeles att ta bilder på honom. Hon pratade en massa om svamphundar och kurser med några människor.

 

Blev en massa trevligt mingel och hundsnack. Vi har alltid massor att avhandla.

 

Hur ska jag lösa det här nu då? Kajsa har snott MIN gris igen och den ska jag ha tillbaka.

 

Så jag vann som vanligt kampen, tänker inte släppa den.

 

Ser trevligt ut med mer mingel, men se det får vänta. Kajsa kan sno grisen igen. Dessutom började det vara ovädershett. Alltså inte läge för jakt just då.

 

Lite avslutande spring innan alla skulle hem.

 

Sen var det tråkgrönsakerna och tråkväxthuset. Nu gjorde matte fällor till de där mördarsniglarna som försökt visa sej i landet. Söndersågad flaska med öl i. Nu ska de dränka sej och bli ölmarinerade sniglar.

 

Medan matte höll på med det så ringde telefonen. Så här så det ut utanför min port. Troy hade bestämt sej för att han saknade mej och så ar jag inte hemma. Hur han hittade till mej är en gåta. Matte tror att han varit utanför i sin bil en gång. Men oss hundar lurar ingen.

När jag skulle hem så visade det sej att Basse skulle med hem till mej. Mycket trevligt.

 

På väg hem så var vi i skogen med Sigge Svamphunds grav med blommor. Egentligen skulle han ha fått svampar också men det fanns inga i den skogen. I dag är det sju år sedan han gick över regnbågsbron.

Så var det tillökningen.

 

Detta är Alice Cooper. Sen Nisse slutade som dagkatt och blev hemma på heltid har han varit leedsen. Han saknar brorsan. Kleptoman Leya fyller 8 år i vinter och leker inte som en ung katt längre. Jag, matte och Basse duger men är inte alls samma sak.,

 

I söndags var vi och hämtade Mimmi hon är hel eller halvsyster till Cooper och Nisse. Samma mamma med fader okänd. 12 veckor ung på bilden.

 

Alice Cooper blev så lycklig när hon kom. Äntligen en kompis, han hade rejäl stortvätt på henne medan han kurrade och pratade. Mej svor Mimmi mest åt men det var bara första timmarna sen insåg hon att jag är en trevlig hund.

Så fort Cooper inte hittar henne så går han runt och ropar och letar. När hon kommer så blir det massor med lek och sånt. När hon träffade Basse första gången så ett svagt fräs sen var de också kompisar.

Dessutom gör hon allt för att stjäla mattes mat, att det är vegetariskt har ingen betydelse alls. Enligt matte har Kleptomanen fått svår konkurrens.

 

Värdig arvtagare till Nisses marvinsskötande är hon också. Hon håller gärna till hos dom och förösker käka upp deras gräs.

Jag och Basse var på eftermiddagsrunda. Ovädershett och kvavt var det.

Sen har det kommit en skvätt svampvatten och Åskar har hörts avlägset.

I morgon ska jag umgås igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards