wilmablogghund

Alla inlägg den 22 maj 2023

Av Wilma Border collie - 22 maj 2023 17:58

Äntligen måndag och ordning i tillvaron.

Jag fick som omväxling åka och hämta Basse i morse. Gjorde absolut ingenting, vi gjorde våra morgontoaletter där.

Hem till mej, käkade god gemensam frukost. Har man sällskap smakar allt gott.

Så skulle vi göra något, har en hel del att pyssla med denna vecka.

 

Vår vanliga lekplats. Men var är Moha och Troy? Vi spanade såg dom inte, men fick höra att de är Stockholmsfångar nu igen. Hörde nåt om att om vi fixar allt vi behöver göra så kan vi ha skoj i slutet på veckan.

 

Jag kossa?? Absolut inte gräset var alldeles utsökt gott precis här.

 

Basse han låg och rullade när han inte letade sork. Blev inga sorkar idag heller.

 

Matte hittade en gammal frisbee hemma. Superskoj var länge sen vi lekte med en sån. Jag vann och sprang snabbt för att inte Basse skulle komma över den.

 

Frisbee är skoj, måste leka med sån oftare.

 

Så hade vi sån tur att hare hade lämnat massor med godis till oss. Gillar när hare är så där givmild.

 

Vidare in i skogen. Från kärret brukar den sörmlänska träskhunden komma. Basse var och tittade efter den. Men han kom tillbaka och sa att nån sån fanns inte idag och nåt om dåligt med vatten.

 

Så skulle vi leta, inte visste vi vad vi letade efter. Men vi gillar nosarbete.

 

Underbart! Vi hittade varsitt revben!! Eftersom vi missade fredagsmyset i fredags så blev det måndagsmys i skogen med utsökta revben. Jga berättade inte för Basse att jag totalt vägrat att kolla på dom eftersom jag misstänkte kloamputation. Men vegetariska matte kan tydligen välja utsökta såna alldeles själv.

Vi njöt länge.

 

Äsch, jag var sugen på svamphundsjobb, men stubbarna som brukar ha föränderliga tofsskivlingar var alldeles tomma.

 

Fast vi fick tröstost. Basse fick höra att han hade minsann inte kollat några stubbar och han fuskade.

 

Han kollade ett par andra, men de var lika tomma de.

 

Vattentjuven härjar igen. Allt vatten i Basses lilla dike var borta. Behöver falla massor med svampvatten så vi kan jobba och Basse hitta sitt älsakde vatten.

Åkte hem. käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, skulle passa biblioteket. Men då öppnades Vivecas magiska fönster. Perfekt vi fick massor med smarrigt godis. Behövdes eftersom det kräver en massa energi att passa biblioteket.

Nu har Basse åkt hem och i morgon ska vi jobba med en annan sak. Hårda tider just nu.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards