wilmablogghund

Alla inlägg den 21 maj 2023

Av Wilma Border collie - 21 maj 2023 18:02

Skönt, detta lär vara sista morgonen med smaklös tråkfrukost och ensam morgonrunda. Fyra såna på raken blir trist.

Efter att ha passat dörren i evigheter så skulle jag iväg.

 

Basse kom och mötte. Vi prtade en del om vilka som kunde tänkas komma idag och annat viktigt.

 

Bordet är en himla bra plats att spana från, nu har vi överblick åt många håll. Vore hemskt om vi missade nån kompis.

Medan vi spanade så hördes nåt märkligt surrande ljud.

  Bassehusse som körde drönare över oss, vi brydde oss inte.

 

Hej Kajsa trevligt att träffas igen, i går var väldigt länge sedan.

 

Så där två till, det kommer att bli bra det här.

 

Perfekt vi blev ett helt gäng idag också. Alla fastnade tyvärr inte på bild men massor med trevligt mingel, lek och viktiga hundsamtal.

 

Varmt blev det så plaskdammen var ordentligt utnyttjad av många, Jag nöjde mej med att dricka i vattenskålarna.

 

Gårdagens snödriva var nästan försvunnen.Knappt att Kajsa och Elsa rymdes i den lilla snöhögen.

 

Siggehusse grejade med vattenslangen, nåt strul med kopplingen till den tydligen, men det fanns vatten så Kajsa kunde svalka sej.

 

Mer lek och skoj. Bästa att passa på för nu dröjer det en vecka till nästa gång, utom jag då för jag missar allt skoj på lördag. Ska med matte och fira när Sörmlandsleden fyller 50 år på lördag. Ska klart jag i egenskap av frybent etappansvarig ska vara med. Basse får ta hand om kompisarna.

Sen hade tiden gått för fort igen.

 

Tråkväxthuset och tråkgurkorna skulle ha tillsyn. Eller det skulle allt annat tråk där inne också. Vatten och diverse grejande.

Så skulle upprivna sättlökar ner i jorden igen också.

Jag låg i skuggan och slappade, pratade lite med Basse om kommande vecka, vi har visst en hel del att pyssla med. Bra för vi gillar att ha tassarna fulla.

Åkte hem somnade.

Ut på eftermiddagsrunda hade tur och träffade Zoya med matte.

I morgon kommer Basse som vanligt, alltså slut på ensamma tråkfrukostar och lika trista morgonrundor. Ska visst göra en del i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards