wilmablogghund

Alla inlägg den 19 maj 2023

Av Wilma Border collie - 19 maj 2023 18:08

Eländes början på dagen ensam smaklös tråkfrukost lika trist morgonrunda.

Sen visade det sej att Basse skulle vara med sin husse idag alltså väntade ensamheten.

 

Hur kul är detta då? Jag har passat bilen i flera månader och har inte ens Basse att prata med medan matte handlar tråk.

 

Skulle gå en sväng vid kungens slott. Dötrist utan sällskap, såg inte ens nån annan hund.

 

Tvi!! Livet kan bli ännu värre!!

 

Titta! En massa hundätande komonster på fria klövar. Att det var ett staket, en väg en å och lite mer mellan oss har ingen betydelse, de ville säkert ha border collie till mellanmål.

Gick en sväng till sen skulle jag åka vidare.

 

ÄNTLIGEN!! Nu tänker jag tröstshoppa, behöver verkligen det denna bedrövliga dag.

 

Någon hade tappat godis på golvet så jag anställde mej som städpatrull. Finns inte minsta lilla smula kvar.

 

Välja revben? Tror du verkligen att jag går på det enkla?

 

Ja, ja de där blir säkert bra. Tänker inte ta ett steg till för jag var övertygad om att det väntade tassamputering och revbenen bara var en noga uträknad fälla.

Slapp amputering, hörde nåt om tidsbrist.

Shoppade lite andra nödvändigheter. Kändes inget bra att inte ha Basse att diskutera inköpen med.

 

Jag är en mycket ensam och djupt deprimerad hund, skulle jag kunna få lite shoppinggodis? Fick utsökt sånt.

Åkte hem, matte packade upp tråket och grejade lite.

Så skulle jag iväg igen.

 

Titta hemma hos Basse!! Han tycker att det är superskoj att vattenslangen är igång. Dåre!

 

Troy är inte mycket bättre han, skulle absolut fricka ut vattnet i vattenkannan.

 

Jag slappade i skuggan. Människorna planterade ännu mer i tråkväxthuset, det är väldigt fullt där nu.

 

Mer frön i jorden som ska bli tråkgrönsaker framöver. Behövdes visst vattnas.

Basse fick gå och passa sitt hus och Nisse. Moha och Troy åkte hem.

 

Trevligt tydligen ska jag till förläggaren. Undrar om jag träffar Förläggar Rudolf?

 

Tyvärr ingen Förläggar Rudolf där. Men detta är butiken han sköter. Jättefin, är ni i Malmköping och behöver vackra kort, snygga papper, böcker och annat så besök butiken M:M på Kungsgatan. Går även att följa på Instagram #mmimalmkoping.

 

Bla, bla,bla bla. Den bilden där, ta den från svenska upplagan och använd där. Så där lät det hela tiden. Tråk alltså, men visst jag, Basse, Moha och Troy blir kända i utlandet. Så hämtade matte ett gäng böcker som ska säljas nästa helg när jag ska på 50 års fest för Sörmlandsleden.

Fick åka hem igen.

Matte behövde låna min dator för att maila fler bilder, trodde hon slutat med den hobbyn men tydligen inte.

I morgon är det  äntligen lördag alltså kompismingel igen, ser jag fram emot.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards