wilmablogghund

Alla inlägg den 17 maj 2023

Av Wilma Border collie - 17 maj 2023 17:55

Basse anände som vanligt i morse.

Det hade kommit en massa regn under natten och skulle komma mer under dagen. Matte hade egentligen en plan, men den får bli nån annan dag istället.

Regnet upphörde så vi skulle ut.

 

Skulle bli en kortare skogssväng mellan skurarna.

 

Hälsade på kantarellerna, de hade växt nån millimeter till sen sist.

 

Kollade av skogen, allt var precis som det skulle vara.

Bra för vi behöver ha stenkoll på alla våra skogar.

 

Jaha inget är som väntas tider. Att Basse käkat frukost det har han alldeles glömt för han jagar sork. Blev som vanligt ingen sån.

 

Jag sitter faktiskt på Troys stubbe. Kollade om de där föränderliga tofsskivlingarna hade vaknat. Hade de inte, men matte säjer att efter egnet och om det blir lite varm så kommer de. Fick ost. Ny smak och som vanligt utsökt god.

 

Den store sorkjägaren han kom minsann när han hörde att jag smaskade. Snodde självklart åt sej fast han inte ens tittade åt stubben. Hörde nåt om tröst för misslyckad sorkjakt.

 


Om vi vill leka med bollen? Synnerligen korkad fråga, se till att kasta den!

 

Jädra Basse att vara snabb då! Den är min.

 

Han är en retsticka springa runt och vifta med den.

 

Vänta du bara,jag ska minsann tackla dej bara du kommer tillräckligt nära.

Lyckades vinna bollen, men matte missade att ta bilder på mina bedrifter.

 


Träffade flera hundra såna här vinbergssnäckor. De kommer fram när det har regnat.

 

Hittade ett blommande ostträd också.

 

Kollade av mer i skogen, inge ekorrar synliga och inget annat spännande heller.

 

Passerade våra gamla ostbjörkar. Länge sen de blommade men nu gjorde de det.

Började regn så vi ville till bilen innan vi blev alltför svårt skadade.

 


Den där vattendåren kunde bara inte motstå ett dike med vatten fast det regnade.

På väg hem så skulle matte till tråkväxthuset.

Eftersom det är ganska kallt så skulle nåt stängas.

  

Skulle detta vara intressant? En gurkbebis, vi äter inte gurka.

 

Den där monster, menar vindruvsplantan tänker tydligen vara lika produktiv i år.

Åkte hem, käkade lite och somnade , ute fortsatte det att regna.

Skulle på eftermiddagsrunda, regnade fortfarande. Blev en tråkrunda, träffade inga vi känner och inte fick vi passera magiska fönstret heller.

I morgon ska vi göra nåt annat och då ska det inte regna.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards