wilmablogghund

Alla inlägg den 6 maj 2023

Av Wilma Border collie - 6 maj 2023 18:06

Tråkrutiner i morse eftersom det är lördag.

Passa dörren i evigheter innan det var dags att åka.

Hittade ingen liftare heller.

 

Jaha, jag trodde att jag skulle minga med kompisar, men matte tog ner en massa kompostgaller till tråkväxthuset. Kände mej ganska besviken.

 

Nu händer det saker där tråkgrönsakerna ska växa, alltså inte de som ska bo i växthuset utan annat tråk.

 

Men titta vad jag hittade!

Både Basse, Kajsa och Ozzy. Alldels perfekt.

 

Massor med spring blev det tillsammans med illa mopsen.

 

Basse kollade vattenkvaliten i plaskdammen och godkände den.

 

Så där nu kom corgien som matte alltid glömmer namnet på också. Vi blev ett helt gäng idag.

 

Fast det inte är så varmt så är plaskdammen populär.

 

Nån hund kom på att dra ur proppen var en rolig lek. Alltså var det ett gäng som övervakade att Ozzyhusse klarade av att fylla på nytt vatten. Han fick godkänt.

 

Rozzo (dan svarta) tillhör de hundar som levt i sån där Stockholmsfångenskap hela vintern men nu var han tillbaka bland oss. Mycket trevligt och skoj hade han också  tillsammans med Viggo.

Så gick tiden alldeles för fort, dags att sluta.

Åkte hem käkade lite somnade men bara en stund senare skulle jag iväg igen.

Nu var det dags för annorlunda hundträff.

 

Kom några hundar som behöver träna på att umgås med andra hundar.

 

Mycket handlade om detta gå runt med långa avstånd till varandra. En del kopplade snabbt av och tog det ganska lugnt.

 

Jo jag vet att du är osäker på andra hundar. Men lukta du, jag ligger här och låtsas som ingenting. Jag är väldigt bra på sånt här.

Tog på krafterna för de nya hundarna.

Nästa tillfälle så ska de få greja med en del uppgifter.

När vi var klara då kom Moha och Troy med matte.

 

Männisor och deras märkliga påhitt. Ett helt gäng kompostgalller sattes upp, det ska visst klättra tråkgrönsaker på dom.

 

Bassehusse körde runt med en av sina maskiner och fixade ännu mer med jorden till tråkgrönsakerna.

 

Ja jag och Basse vi älskar varandra. Måste gosa så här ibland.

 

Bassehusse har en urgammal traktor.

 

Moha och Troymatte är ute och övningskör den övervakad av Troy.

 

Fast sen ryckte både Moha och Basse ut för att övervaka. Tänk om hon skulle rymma med traktorn?

 

Hon kunde vända så det blev som tur var ingen rymning med gammal traktor.

Så var det dags att åka hem igen.

Jag somnade gott, denna upptagna dag tog på krafterna.

I morgon är det dags för kompisar igen så jag tänker vila mej i form.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards