wilmablogghund

Alla inlägg den 3 maj 2023

Av Wilma Border collie - 3 maj 2023 18:04

Vanliga bra morgonrutinen med att ta emot Basse. Käka frukost och gå på trevlig gemensam morgonrunda.

Matte lovade att idag skulle vi till säker skog där vi kan vara på fria tassar.

 

In i skogen. Förklarade för Basse at här behövde han inte alls ha stenkoll, Nu skulle vi bara ha trevligt.

 

Han är bra duktig. Matte skulle kolla hur kantarellerna mådde. Basse fram om markerade.

 

Jodå de lever och har växt typ nån millimeter sen förra veckan. Vitsippan ligger där bara för att visa att de finns nu.

 

Ut på ängen. Sprang och lekte massor. Så skönt att kunna springa på fria tassar.

 

Lekte med bollen också. Basse var upptagen med att leta sork. Lika framgångslöst som alltid.

 

Basse fick låna bollen som tröst för att han inte kom över nån sork.

 

Äsch, vad är en boll när hare lämnat en massa smarrigt till oss??

 

In i skogen. provade en känd godissten. Lika bra som alltid.

Så kom vi ihåg nåt viktigt.

 

Sist vi var här så gick vi spår med Moha och Troy. Kanske hade vi missat nån pannkakssmula? Hade vi inte för det var alldeles rent på såna.

 

Frukosten var en snål historia så jag käkade god bark för att hindra värsta svälten.

 

Så sa matte att vi skulle leta. Jag hittade ett alldeles utsökt nytt revben.

 

Nä Basse har inte svimmat, han njuter av revbenet han hittade.

 

Detta är livet. Ligga i skogen och gnaga på utsökta revben, borde faktiskt inträffa mycket oftare.

 

Jag är klar med mitt. Funderade på om jag skulle  lura av Basse hans. Men matte såg vad jag planerade.

 

Strunt i hans revben. Jag ska leka trädkramare för det blommar ost. Bäst att krama trädet som tack.

 

Basse upptäckte vad jag gjorde så han kom och kontrollerade min städning. Påstod att jag slarvat. Som hämnd snodde jag hans revben som han lämpligt tappade där.

Skulle vidare revbenen har vi lämnat de får ligga på skogsmarinering några månader nu.

 

Skulle kolla om det kommit fler såna där scharlakansröda vårskålar, hade det inte gjort och dne lilla som funnits höll på att dö för säsongen. Ja, ja det kommer fler svampar att jobba med.

 

Dags att åka hem igen. Vi hade varit ute i flera timmar och var nöjda. Somnade gott när vi kom hem igen.

Skulle på eftermiddagsrunda, hade regnat och försökte komma mer när vi var ute. Som tur var så lite att vi inte blev skadade av det.

Nu har Basse åkt hem och när Nisse hörde att deras husse var på väg så gick han och gömde sej. Alltså får han bo kvar en natt till. Tror jag ska be att Basse också går och gömmer sej så han också får sova kvar.

I morgon har vi jobb att utföra så det blir en bra dag.







Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards