wilmablogghund

Alla inlägg den 1 maj 2023

Av Wilma Border collie - 1 maj 2023 18:04

Klarade av de trista morgonrutinerna. Skönt att det är som vanligt i morgon igen.

Passade dörren i evigheter innan matte insåg att det var dags att åka.

 

Min älskade konstsnö dör snabbt nu och äntligen går det att köra den här vägen hem till Basse. Perfekt om han sitter och väntar på lift. Men det fanns ingen Liftare som väntade.

 

Där kommer han och han har bråttom, tydligen har han insett att han missade hundtaxin.

 

Samtidigt kom sheltin Joker. Han och Basse har träffats förut på campingen.

 

Så kom Ozzy. Han har missat två skoj dagar  eftersom han varit hundnappad av sin husse och varit bortrest. Skvallarde om att behöver han så har jag kontaktuppgifter till hundombudsmannen. Vi ska inte hundnappas och missa en massa skoj.

 

Basse och Joker hade en massa skoj, typ vem springen snabbast.

 

Kajsa kom och Nala så det var en massa röj mellan dom. Alltså precis som det ska vara.

 

Poppie är det ordning på. Den förvirrade hade självklart glömt att hon skulle fylla på nytt rent vatten i plaskdammen. Men Poppie påminde henne, så det blev gjort. Utan oss hundar skulle människor leva i totalt kaos.

 

Självklart är Basses vilda gris min gris!! Lika bra att ha den i munnen så ingen annan kommer över den.

 

Forsatt massor med lek och mingel. Självklart en massa viktiga diskussioner också. Skönt att kunna snacka med andra hundar om viktiga saker.

 

Basse började styrka runt alldeles för nära mej. Jag känner honom, vet att han minsann var ute efter vilda grisen som inte alls tillhör honom utan mej.

 

Så blev det fel. Blev akut godissugen och kollade om Poppiehusse eller Inezmatte hade nåt. Lyckades komma över några bitar.

 

Eländiga Basse, nu har han snott grisen och dessutom tvångsbadat den i plaskdammen!! Jag vet att den inte tål bad där.

 

En tackling senare och den är min igen. Basse ska inte alls bada mina tillhörigheter. Nu hade grisen klarat badet utan skador.

 

Joker och Raska hade nån tävling om vem som var snabbast. Vet inte om det tredje hunden är Kajsa eller Nala.

Roligt som sjutton hade de i alla fall.

 

Tänk det hade regnat godis så städpatrullen Kajsa Ozzy och Basse jobbade. Jag vaktade gris jag.

 

Ser ut som om det är mer lek på gång men bilden ljuger. Det har börjat regna och ganska mycket så nu är det dags att sluta. Bra så inga hundar får för svåra skador av regnet.

 

Jaha bara att lämna in Basse till hans husse igen då. Hörde att vi ses igen i morgon.

Åkte hem, käkade och somnade

Skulle på eftermiddagsrunda. Fullkomligt onödigt påfund eftersom det regnade. Hade inga som helst behov av nån sån. Klarade av den ganska snabbt för att undvika skador.

I morgon har matte både plan A, B och C för mej och Basse. Får se vad det blir till slut.








Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards