wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 maj 2023

Sån där bra dag

Av Wilma Border collie - 8 maj 2023 18:04

Basse kom som han skulle i morse. Så trevligt med gemensam god frukost.

Så skulle vi ut.

 

I natt hade nån idiot "roat" sej ordentligt. Detta är bara en liten del av alla hundbajspåsar så låg kastade på min gata. Vissa med hundbajs andra fyllda med gräs och löv. Matte försedd med handskar och soppåse städade och sa en massa otyckbara saker. Nu ligger allt i en papperskorg.

Så skulle vi hitta på nåt,

 

Trevligt, vi hamnade på våran bra lekplats i Sparreholm. Var ett tag sen sist.

 

Jag lekte en massa med bollen. Basse försvann.

 

Vadå leka med boll när man kan bada?? Tror han trodde att han smygbadade, men jag kom minsann på honom.

 

Vi fortsatte att leka mera, lika bra att passa på.

 

Fast Basse sprang så fort att han inte hann bromsa utan hamnade i vattnet. Dåre det är inte badsäsong ännu.

 

Ja, ja ligg du där och tro att du ska bli torr, Det är bättre att hålla sej på land, då behöver man inte ödsla energi på att torka pälsen. Jag var mer intresserad av om det möjligen fanns godis i bästa eken.

 

Så klart det fanns. Våran bästa gamla ihåliga ek levererar alltid.

 

Dessutom blommade det ost på utsidan också. Städade mycket noga.

 

Inspekterade en brygga också. Tyvärr börjar den vara dålig, tror inte att den tålde isen i vintras.

 

Nä vet du vad jag tänker sitta här. Måste ha stenkoll på Basse, har inte glömt hur det gick förra året när han knuffade ner mej i sjön.

 

Han letade efter godis igen i eken så jag kunde ta mej tillbaka till land.

 

Så skulle han bada, det var precis det han gjorde när han såg till att jag hamnade i sjön. Skönt att vara i säkerhet på land.

 

Lekte mera. Basse hade bollen som jag skulle ha. Men det blev oavgjort. Kom människor så vi blev fångar.

 

Går lika bra att kasta sej i sjön trots fångenskap.

Hörde nåt om att köpa nåt, lät väldigt otrevligt eftersom vi var när jättebutiken där vi alltid är oroliga för att matte ska gå vilse och vara spårlöst borta och vi fångar i bilen.

Hade tur, hon stannade på ett annat ställe där går inte ens hon vilse.

Märkliga saker köper hon, ska de möjligen odla höns nu?  Vore trevligt till skillnad från de vanliga tråkgrönsakerna.

Hem käkade och sov.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade sån tur att Vivecas magiska fönster öppnade sej och vi fick välbehövligt godis.

I morgon ska visst jag hämta Basse som omväxling. Spelar ingen roll, bara vi får vara tillsammans så är allt bra. Sen ska vi självklart hitta på nåt trevligt också.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 19 maj 18:05

Lika vidrigt oväder idag. Var hett och vindstilla redan på morgonrundan. Så var det dags för hundträff igen.   Idag passade det minsann med taxi för Liftaren. För varmt att gå hem enligt honom. Framme så skulle matte vattna tråkgrönsaker i d...

Av Wilma Border collie - Lördag 18 maj 18:02

Var varmt ren när jag var ute för morgonrundan. Sen när jag skulle åka till Basse var det ännu hetare. Matte dumpade av saker vid tråkväxthuset.      Basse sprang runt med något i munnen, mycket stolt. Men så kom Inez och då glömde han at...

Av Wilma Border collie - Fredag 17 maj 18:05

Basse skulle ha sovmorgon igen. Alltså skulle han hämtas, han hittades på sin vanliga liftarplats. Perfekt frö där stod dörren på glänt så vi gick in. Ännu bättre kom fram en påse med samrrigt godis. Att matte pratade om att man inte kliver in oinb...

Av Wilma Border collie - Torsdag 16 maj 17:59

Basse hade sovmorgon i morse, alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att väcka honom.   Nisse ville gå ut. Han är lika övertygad om att jag kan släppa ut honom och visar sin tacksamhet genom att stryka sej mot mej. Sen skulle vi åka ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 15 maj 18:08

Började bra eftersom Basse blev levererad i morse. Morgonrundan och frukosten blir mycket trevligare då. På grund av det rådande ovädret gick alla bra skogar bort. Hamnade hemma hos Basse först. Matte släpade in den där tunga säcken med hönsgöd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards