wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juli 2022

Av Wilma Border collie - 18 juli 2022 17:52

I går glömde jag alldeles att min blogg fyllde 6 år! Tänk att jag hållit på så länge

I dag började det alldeles perfekt. Jag fick åka och hämta Basse, så trevligt att slippa ensam morgonrunda.

Vidare hem till mej för frukost, mycket godare när man är två.

Visste att vi hade en del att göra idag eftersom vi ska intervjuas i morgon.

Fick passa bilen på torget medan matte postade ett gäng med böcker, hoppas att mottagarna gillar den. Såg att Moha och Troys bil kom.

 

Aha dags för tryffelsök igen. Nåt om att matte behöver nån sån tills i morgon.

 

Först hittade vi champinjoner. Förklarade för Moha att de lönar sej, hon lyssnade noga på vad vi berättade. Bra med läraktiga elever.

 

Troy blir en stjärna för han fattade direkt att de lönar sej.

 

Jodå det fanns tryffel. Perfekt nu får de vara med i morgon när vi ska fotas.

 

Åkte till backen som är döpt efter mej. Skulle kolla efter kantareller.. Gick bra och tänk vi upptäckte att Moha och Troymatte hade supersmarrigt godis. Pannkakor!! Det är minsann got det. Tur vi kunde jobba så vi fick.

 

Jobba var det. Titta vad jag hittat.

 

Blek kantarell kan bli rejält stora som denna. Fick smarrig pannkaka igen.

 

Mellan arbetspassen så klättrade Basse runt på sina älskade stenar. Nu fick matte en idé.

  

Stolt Basse med boken där han finns med på många bilder.

 

Jodå jag fick också posera med den. Det ska skrivas om boken i nån tidning för svampkonsulenter och de vill ha bild på mej med boken.  Alltså fixade matte ett helt gäng.

 

Medan vi var upptagna med att bli fotade så hade Moha och Triy jobbat med sin matte. Bäst att kolla så de verkligen gjorde rätt, de är nybörjare alla tre. Jodå de hade hittat men...........

 

Detta är pannkaksmissbruk!! Matte fick svamparna och bland dom låg en bit utsökt pannkaka!! Vi måste alltså övervaka mera och pannkaksbiten den delade jag och Basse på.

 

Tröstade oss med ost istället. Basse och Troy delade broderligt.

 

Åkte vidare till våran bra lekplats. Skönt att kunna sprinag och lek. Bäst att passa på för det kommer visst dagar med riktigt oväder. Basse befinner sej i sjön och badar.

 

Diskuterade vad vi skulle hitta på. Bäst att alla är överens om vad vi ska göra.

 

Jaha förstod jag väl Bad igen Troy har redan badat och Basse försöker övertala Moha att bada det är grejer det,. Men hon är en klok hund som bara blötte tassarna och drack en del.

Lekte mer.

 

Det är fel! Det finns varken godis eler ost vi vår allra bästa ek.

 

Fast helt plötsligt så hittade både Moha och Troy.

 

Slog ut ostblommor också. Perfekt för vi behövde energi.

 

Moha hon fick från tuben för Troy snodde alla hennes blommor. Dags att ta honom i örat tror jag.

 

Jaha Troy ska sitta fint för att få en bit pannkaka. Jag och Basse då? Vi kan minsann också sitta väldigt fint och vänta. Fick vi också.

 

På väg till bilarna så hittade Basse en finluden stensopp. Men den var alldeles invaderad av larver så den är kvar i skogen.

Åkte hem käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade Rottis Helgas lillmatte, trevligt med sällskap en stund.

I morgon då har vi fullt upp igen. Vi ska intervjuas och fotograferas av vår lokaltidning. Dessutom ska Moha och Troy också intervjuas.

Blir säkert bra och rapport i morgon.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards