wilmablogghund

Alla inlägg den 17 juli 2022

Av Wilma Border collie - 17 juli 2022 18:11

Den där människan som uppförde sej som en zoombie i går var betydligt piggare idag.

Eftersom det är söndag så drabbades jag av ensam morgonrunda och tråkfrukost.

Passa dörren i flera veckor också.

 

Så där äntligen framme och där är både Basse och berner sennen som varken heter bok eller release. Nångång kommer matte att ha fungernade hjärna igen så håll ut.

 

Hej Basse! Trevligt för igår det var minsann många månader sen sist. Hade massor att prata om.

 

Så trevligt det kom ännu fler hundar. Inez kom idag också, skönt att hennes matte kan komma nu så Inez får hänga med oss.

 

Höll Inezmatte sällskap en stund. Hade intressanta samtal bland annat om hon hade godis att bjuda på.

 

Bassehusse och Bjössihusse höll på med nåt som heter drönare. Den vägrade vara med på bild. Helt ointressant enligt oss hundar.

 

Corgie Majken kom tillbaka. Hon stackarn har varit sjukskriven efter att en sån där huggorm satte tänderna i hennes nos. Men nu mår hon som tur är bra igen.

 

När jag precis hade flyttat hit så var jag livrädd för män i arbetskläder. Då levde Ossy och jag ansåg att han var en superkompis men hans husse var väldigt, väldigt läskig. Gällde för övrigt alla män i arbetskläder. Tog tid innan jag begrep att Ossys husse inte alls var farlig.

 

Jag är väl inte sämre hund än att jag kan ändra mej. Att jag har varit rädd det har jag alldels glömt. Ligga på rygg och bli kliad det är livet det. För övrigt så fick jag först Ossy som bästa kompis så vandrande han över regnbågsbron och jag var så ledsen. Men sen kom ju min nya bästis Basse och förgyllde tillvaron.

 

Mycket trevlig mingel blev det. Bjössi han tror fortfarande att det är okej att kolla min bak. Vi har lite skilda åsikter om detta.

 

Aha Inezmatte har nåt väldigt gott godis. Bästa att hålla sej framme medan det finns nåt kvar.

 

Sigge hade en ny människa med sej. Vi pratade mycket med henne. Trevligt med en människa som förstår att på hundträffarna är det bara en massa ensamma hundar som aldrig får nåt umgänge.

 

Pratade med Tillyhusse också. Lönade blev godis.

Så skulle alla hem. Tiden gick som vanligt alldeles för fort.

 

Men då kom Moha och Troy. Fast Troy han försvann tillsammans med Bassehusse i den där Mulen.

 Vi letade en del godis och funderade på vad människorna skulle ägna sej åt för tråk nu.

Blev inte så mycket, matte släpade i väg saker till den där releasen

 

Basse han tror att han kan gömma sina leksaker. Misslyckat han måste gräva ner dom bättre för att de ska undgå oss.

 

Moha och Troy matte plockade sin första gurka. Det växer massor i det där tråkväxthuset just nu.

 

Mattes tråkpaprikor håller på och ändrar färg. Ointressant, jag äter inte såna.

Hörde en massa planer om att greja och fixa inför nästa år. Men ingenting om att odla tuggben, revben och annat trevligt inte.

 

Så mognar det massor med tomater också. Fortfarande ointressant även om människorna påstår att de är goda.

Åkte hem, käkade och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, hade tur Vivecas magiska fönster var öppet så jag fik välbehövligt godis. Höre otrevliga saker om att det där fönstret kommer att vara stängt. Viveca sak inte alls resa bort vi är beroende av fönstret.

I morgon är det äntligen måndag.

Vi ska göra en massa för på tisdag så ska vi intervjuas och fotograferas så det ska grejas inför det. Tror det blir en perfekt dag.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards