wilmablogghund

Alla inlägg den 16 juli 2022

Av Wilma Border collie - 16 juli 2022 17:50

I går kväll var det fest hemma hos Moha och Troy för att fira att BOKEN finns i verkligheten nu.

 

Ser ut att bli ett alldeles perfekt party med torkade oxstrupar till hungriga hundar.

 

Troy intog en stol. Vadå människorna kan faktiskt sitta på golvet.

 

Snyggt va? Människorna ska dricka nåt som heter champagne och käka jordgubbar och där står även boken med det extremt snygga omslaget.

 

Så fick Moha och Troymatte och Bassehusse sina böcker. Signerade med hälsningar från mej och matte. De har ställt upp så mycket på många olika sätt att de är verkligen värda dom.

 

Moha och Troyhusse kollade noga. Han är superduktig med foto och har fixat och grejat med bilder som behövde ändras för att passa tryckeriet.

 

Bild snodd från Bassehusse. Matte med boken som hon äntligen begripit att den är verklighet.

Jag, Basse, Moha och Troy käkade våra oxstrupar och ben som matte hade med sej. Så lyssnade vi på oändliga mängder med tråkprat.

Sen när det började vara dags att gå hem så hördes nånting utanför.

 

 Där kom minsann Magnus som äger vår allra bästa grisöronaffär Flens djurcenter och Gunnar förbi för att gratulera.

Tyvärr hade de inte själva butiken med sej, annars hade vi gärna haft lite kvällsshopping.

 

Troy hälsade artigt. Gäller att hålla sej väldigt väl med Magnus för trevliga shoppingrundor.

Vi andra umgicks också naturligtvis.

 

Magnus fick faktiskt smygkika i boken. Tror den passade.

 

Dags för Basse att åka hem. Han har det bra han som får åka låda på husses fyrhjuling.

 

Troy skulle gå kvällsrunda alltså följa med mej och matte en bit. Men han satte sej på Gunnars fot och ansåg att det var en alldeles ypperlig plats.

Han fick inte sitta kvar.

Hade sällskap en stund, jag var trött efter en mycket intensiv dag. Skönt att komma hem och sova.

Så blev det idag.

Ensam morgonrunda och trist frukost precis som vanligt en lördag.

Matte påstår att hon är trött, tydligen jobbigt att ge ut en bok.

 

Så framme och titta en ny kompis och Berner sennenvalpen. Båda har självklart namn men den förvirrade matte glömmer just nu allt såvida det inte handlar om boken eller releasen. Tro inte att jag har det lätt inte att försöka hålla reda på henne.

 

Vi blev ett ganska stort gäng med hundar idag också. Mycket trevligt.

 

En massa mingel och trevligt umgänge. Precis som det ska vara på en lyckad träff.

 

Men titta där!! Detta är Inezmatte Eva. För en dryg månad sedan så var olyckan framme hon trillade och bröt höften och tre fingrar. I dag var det dags för hennes första besök efter olyckan. Hon fick skjuts av Inezhusse både dit och hem.

 

Hur mår du? Jag är en artig och omtänksam hund så jag pratade en hel del med Inezmatte. Inte har hon det lätt inte, men det går långsamt framåt.

 

Var en massa flockspring och mingel. Kollade när människorna möblerade om på våran lekplats. Bassehusse skulle klippa gräset så det är snyggt till nästa lördag.

 

Jag hade en del diskussioner med Bjössi om att min bak vill jag inte alls ha hans nos i. Han lyssnade på mej.

Så var det dags för alla att åka igen.

Men då kom Moha och Troy.

 

Människorna grejade mer i det där uterummet efter nån tråkvända i växthuset. Saker åkte ut i en skopa och en bulrande maskin användes för att dammsuga och möbler släpades runt. Blev väldigt bra resultat när de var klara.

 

Vi hundar såg till att hålla oss undan, annars hade väl risken varit överhängande att vi också hade hamnat i den där skopan.

Sen var det dags att åka hem igen.

Jag käkade lite och somnade. Hörde hur matte gnällde om trött igen, men ännu är hon märkligt nog vaken.

Gick en trist eftermiddagsrunda, träffade ingen jag känner.

I morgon väntar en omgång med kompisar igen, blir säkert en perfekt dag.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards