wilmablogghund

Alla inlägg den 15 juli 2022

Av Wilma Border collie - 15 juli 2022 16:35

Ordning i tillvaron i morse. Jag fick åka och hämta Basse helt enligt mina bra rutiner.

Hem käkade frukost och funderade på vad vi skulle göra. Det var fint svalt väder ute efter Åskars beösk igår.

Hamnade i bilen.

 

Perfekt vi ska ut med Moha och Troy! Dessutom i en skog där vi inte varit på länge.

 

WOW!! Det fanns en ekorre i skogen!! Tyvärr en sån där asocial typ som inte alls ville prata med oss.

 

Hann inte många steg innan första kantarellen. Bra eftersom den här skogen ska användas till kurser senare.

 

Vi kollade en massa mer viktigt, Basse och Troy käkade blåbär.

Sen skulle vi kolla en del där vi inte varit sen i höstas.

 

Perfekt det finns massor med kantareller här! Jag jobbade.

 

Basse jobbade också. Den här skogen blir bra till kommande elever.

 

Basse han kan kan. Både hitta fler kantareller och ha koll på att Moha och Troy tränar ordentligt. Hn fick minsann smak på detta att vara kursledare i onsdags med Peps.

 

Kan väl hända att Moha och Troy hittade, Men jag och Basse behöver vår lärarlön, det tar mycket energi att vara lärare. Vi fick.

 

Liten giftkremla, ingen svamp som vi behöver lära oss. Denna hittade matte alldeles själv.

 

Lika bra att jobba mer. Matte hade två intressen, kolla vårt jobb och vänta på mail.

 

Fanns mer. Perfekt enligt matte. Må det nu fortsätta att falla svampvatten.

 

Jaha undrar hur Moha tänker reagera nu? Sist då var den här stenen livsfarlig enligt henne.

 

Troy han glömmer inte. Detta var en bra godissten så lika bra att prova. Den gav godis idag också.

 

Moha och Troy missade firandet i går när det var min hemflyttningsdag. Alltså firade vi idag igen. Goda tuggben i skogen.

 

Jag och Basse kan aldrig få för många smarriga ben. Väldigt trevligt med sån här fest i skogen.

 

Vi öär inte ensamma i skogen. Nån är där, kolla Basse som står på bakbenen och spanar. Vem det var det vet vi inte för denna nån visade sej aldrig. Dessutom hade vi käkat upp benen så vi hade inte haft nåt att bjuda på heller.

Kan ha varit rådjur för vi hittade massor med goda godishögar som var lämnade.

 

På väg tillbaka mot bilarna. Vi behöver energi. Moha och Troy har en mycket väldresserad matte för vi fick.

 

Äntligen vatten i ett dike. Visst jag och Moha var också törstiga, men lika bra att vänta tills de där andra två plaskat runt och druckit.

 

Mycket gott vatten med smak av lera. Drack mycket.

Sen var det dags att åka hem. Basse skulle skjutsas hem till sej och jag fick åka hem ensam.

Precis när matte skulle åsa upp dörren kom MAILET.

Hörde nåt om att nu är det bråttom, men matte var tvungen att käka nåt först efter alla timmar i skogen.

Jag åt min Dentastix och tänlte sova middag.

Kunde jag glömma ut och in i bilen.

 

Hej Förläggar Rudolf var det dej jag skulle träffa?

 

Nu har den kommit!!!!!!!!! Böckerna är här!!!!!!! Det blev verklighet till slut och nu var det dags att hämta ett gäng.

Måste säja att det är en förbaskat snygg border collie på omslaget, jag passar verkligen som omslagshund.

 

Matte signerade några exemplar där i butiken på plats. Bra träning inför nästa lördag när det är releasefest och boksläpp på allvar.

 

Detta är vad ni får se av innehållet. Boken är tillägnad minnet av Sigge Svamphund. För uutan honom hade inte matte haft alla kunskaper om svamphundar. Sen är det massor med bilder på mej, Basse, Moha och Troy och än mer text om hur man som hund lär sej söka svamp. Kunskap för människor i svampskogen också.

 

Så en kort presentation av matte också.

Matte går runt och pratar om att tänk den där drömmen blev sann och den är värd varenda sekund av slit och svärande vid datorn.

Nu är det bara att hoppas att många vill köpa den och lära sina hundar att leta svamp. Det är ett väldigt roligt jobb om man är hund.

Om en stund ska jag iväg och fira. Typ ha smygrelease med människor och några hundar. Trevligt eftersom jag gillar att fria saker.

Men det berättar jag om i morgon.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards