wilmablogghund

Alla inlägg den 14 juli 2022

Av Wilma Border collie - 14 juli 2022 18:07

Märklig morgon. Hörde att matte pratade i telefonen tidigt i morse. Slutade med en ensam morgonrunda och tråkfrukost. Basse skulle hämtas sen hette det.

Var orolig för att bli blåst, vi skulle ju fira idag.

Det är 6 år sedan matte kom och hämtade mej och mitt liv tog en helt annan vändning. Sånt ska alltid firas,

Men det löste sej. Jag hamnad ei bilen och sen åkte vi och hämtade Basse, han var med och övervakade sin husses jobb på ett ställe.

 

Så ordning i tillvaron, nu ska vi göra en massa.

Hamnade i Flen och drabbades av passa bilen medan matte fixade tråk. Måste handlas tråksaker till den där releasefesten tydligen.

 

Så nu ska vi gå en sväng på de kungliga markerna. Kolla om det hänt nåt spännade sen sist.

 

Avskyvärt!! Där brukar vi gå, har en bra runda. Men där står de och smyger.

 

Ett helt gäng otäcka hundätande komonster!! Jag tänke definitivt inte fira min hemflyttningsdag genom att bli komonsterföda. Både jag och Basse var hysteriska och upplyste om att de där kunde dra till varma trakter. De bara blängde hungrigt på oss.

 

I säkerhet, Basse slängde sej i kungliga sjön och försökte simma trots koppelfånge. Jag svalkade tassarna och drack vatten för att kyla ner mina känslor.

 

Jobbade en del. Hittade kantareller, men de var så torra att de står kvar. Fast jag fick beröm och ost.

 

Jaha en finluden stensopp. Men den hade ansökt om medlemskap i PRO så den är kvar i skogen.

 

Provade min säkra godisbänk. Bra för den gav godis idag också.

Matte tittade efter blodsoppar på ett ställe, fanns inga.- Är nog för torrt.

 

Läskigt, sist vi var här så fanns det komonster i den här hagen. Enligt matte hade de flyttat eftersom grinden var öppen.

 

Hade de inte alls gjort!! Titta där borta. Men matte påstod att det är en å mellan oss och kossorna som hon envist påstår käkar gräs. Vi vet att de käkar hundar med förtjusning!! Märkligt nog så upptäckte de aldrig oss.

 

Ute ur monsterhagen och vi överlevde. Basse hittade en bänk. Perfekt plast för att spana på tråktågen som han anser vara superspännande.

 

Fast ibland vet han inte vad han pysslar med. Försöka ta sej in i hagen där det finns komonster. Han kom på bättre tankar.

 

På väg tillbaka och vi måste passera hundätande komonstergänget igen. Basse ville styrkebada, fick inte för matte för vi skulle göra saker och då skulle han inte vara dyngsur.

Såg hur monstern lurpassade och fortfarande stirrade hungrigt på oss. Vi provade en ny taktik smög förbi och lekte att vi var taxar. perfekt tror inte att de såg oss.

 


Nära bilen hittade vi ett par små champinjoner, men de var så fulla med larver att de fick stanna kvar där de växte.

 

ÄNTLIGEN!!! Nu ska jag shoppa hemflyttningspresent.

 

Började med att plocka fram ett par lösgodisbitar till mej och Basse. Han försöker fortfarande komma på hur jag öppnar lådorna men se det lär jag inte ut, det är min hemlighet.

För övrigt får han alltid en bit av mej så han behöver inte alls kunna.

 

Medan matte pratade tråk med Magnus som äger vår allra bästa affär så kollade vi vad vi skulle handla.  

Ja vi ska ha såna här ben de är supergoda.

 

Basse kollade att matte valde rätt revben i frysen. Hade nästan slut på såna och det måste vi alltid ha.

 

Alltså detta utsökta vatten som bara finns i grisöronaffären. Lika bra att dricka mycket för hemma finns säkert inget.

 

Nu är vi klara med vår viktiga shopping och vill ha det utsökta shoppinggodiset. Minst lika viktigt som att shoppa en massa trevliga saker.

Åkte hem. Käkade varsitt utsökt grisöra.

Sov väldigt gott ett tag sen.

Kom en skvätt välbehövligt svampvatten också.

Ut på eftermiddagsrunda,, på avstånd hördes Åskar och när vi kom in igen så kom det mer svampvatten, skönt att vi slapp skadas. Såg att helt enligt tradition så flaggar de överallt i Malmköping för att fira min hemflyttningsdag. Känns mycket hedrande. 

I morgon har vi annat att pyssla med och med tur ska vi fira nånting annat då. Vi hundar gillar ju att fira saker så sånt uppskattas





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards