wilmablogghund

Alla inlägg den 13 juli 2022

Av Wilma Border collie - 13 juli 2022 17:49

Blev bra i går kväll, Basse fick sova kvar hos mej.

Men så skulle vi på kvällsrunda.

 

Hörru Igelkott kom ut!! Vi såg dej och vi vill faktiskt bara hälsa. Vi har aldrig träffat nån som du. Igenkott var lika oartig som Ekorrar och vägrade visa sej. Gick hem och sov.

Sov självklart gott hela natten.

Ut på morgonrunda. Igelkott var ute i samma ärende, men gömde sej under en bil Oartig typ!!

Hem käkade frukost och matte grejade med en massa saker.

 

Åkte en bit och tänk där var taxen Peps. Han gick kurs för mej i höstas och nu ville han och hans människor repetera.

Basse slängde sej ur bilen och hälsade artigt på honom.

 

Så framme i dagens skog efter att ha åkte en bit till. Peps och Basse blev superkompisar direkt. Lekte och hade skoj.

 

Men så började allvaret. Jag och Basse hade kollat att det fanns kantareller här.

Nu ska Peps träna igen.

 

Jag övervakade Peps träning. Titta så duktig han är. Han markerade snyggt kantareller.

 

Eftersom Basse är ny på detta att vara kursledare så lärde jag honom hur viktigt det är att kolla så eleverna får god ost. Peps fick alldeles utsökt sån.

 

Peps han jobbade på bra och Basse imponerade verkligen som kursledarhund. Kolade att Peps gjorde rätt och visade hur man ska göra. Hörde hur matte öste lovord över hans debut med elev.

 

Torrt är det så dåligt med annan svamp. Men Pepsmatte hittade i alla fall en mandelkremla.

 

Basse smet och kom tillbaka som den sörmlänska träskhunden. Han hade varit och tagit ett enligt honom välbehövligt dopp. Så var det paus en stund så han och Peps lekte och hade så skoj.

 

Peps tränade med sin husse. Hans husse är den som skrev den där superbra artikeln i Aftonbladets söndagsbilaga.

Peps gjorde allt rätt och vi som kursledare behöver också lön. Väldresserad människa som begrep våra behov.

 

Visade att jag minsann också kan. Typ letade upp svampar som Peps kunde träna på.

 

Perfekt skogsfika och egen macka till mej.

 

Basse fick självklart också en. Mycket uppskattat och så fick vi vatten också.

 

Jag somnade en stund och Pepsmatte fick studera en Stjärnhovstryffel.

 

Sen var det mer jobb för Peps, både jag och Basse övervakade hans träning. Stjärna var han, kommer att gå strålande i svampskogen.

 

Bla, bla, bla mänskligt tråkprat i massor. Skulle ni möjligen kunna prata med en mycket ensam border collie istället?

 

Lika bra att svimma en stund och hämta krafter.

 

Sista rycket för Peps vi har varit många timmar i skogen och både han, jag och Basse är trötta. Men vi kollade och det gick superbra för Peps.

Gick till bilarna.

 

Nästa stopp, mattes förläggare (hon i mitten,) ville så gärna träffa Pepshusse och tacka för den fina artikeln. 

Ännu mer tråkprat i många evigheter, fast jag hörde nåt som lät väldigt bra men det avslöjar jag sen.

 

Dags att säja hej då till Peps som svimmade på gatan. Jag och Basse drack en stor skål med vatten.

Åkte hem, käkade lite och sen sov vi väldigt gott. Slut på en väldigt rolig dag och extremt lärorik för Basse som matte skryter massor över.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur Vivicas magiska fönster var öppet så vi serverades godis.

Hann hem sen öste svampvattnet ner en stund, perfekt och väldigt välbehövligt.

Nu närmar sej visst med svampvatten och Åskar är med tur på ingång också.

I morgon är det en mycket speciell dag igen. Då ska vi fira.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards