wilmablogghund

Alla inlägg den 30 maj 2022

Av Wilma Border collie - 30 maj 2022 18:07

Måndagar är väldigt bra dagar. Fick som vanligt åka och hämta Basse i morse. Medan matte gjorde nåt med tråkgrönsakerna smet han och tog ett morgondopp. Kom tillbaka och påstod att det var stärkande med såna, tror jag inte på.

Åkte hem till mej, käkade frukost, som vanligt mycket godare när man  är två. Funderade på vad vi skulle göra idag.

Enligt matte väntade en överraskning.

 

Trevligt vi blev skjutsade ill hembygdsgården i Sparreholm. Basse påstod att han kände en bekant dot och hade väldigt bråttom efter att ha spårat en stund.

 

Perfekt vi hittade Bjössi med husse! Alltid trevligt att vara fler hundar.

 

Vi sprang och lekte hade så himla roligt. Verkligen en perfekt överraskning detta.

 

Bestämde att vi skulle dra ut på den trevliga udden och fortsätta ha skoj där.

 

Mer spring och lek, precis så här som det alltid ska vara. Vi ska ha roligt varje dag.

 

Bjössi nu lyssnar du på mej. Basse är galen, det är inte badsäsong vad han än påstår, du förstår det räcker med att doppa tassarna och dricka.

 

Lärde Bjössi hur man bäst inspekterar bryggor. Han var mycket läraktig, bådar gott eftersom han ska gå svampsökskurs för mej i höst. Om nån funderar så nej, jag trillade inte i sjön idag heller.

 

Fortsatte att ha en massa skoj på land också. Jag hann visst springa ur bild.

 

Men Basse ge dej!! Tänk på att Bjössi är ung, du behöver inte lära honom allt du anser är viktigt. Bad kan vänta ett bra tag till. Men jag talade för döva öron för de där två badade massor.

Hade skoj ett tag till, sen skulle Bjössi vidare med sin husse. Jag och Basse lekte lite mer sen hade inte vi heller tid påstod matte. Trodde att nåt tråk väntade.

Hem käkade lite och sen skulle vi iväg.

 

Jaha campingen men inte till Moha och Troy, nu är det märkligt.

 

Hej! Vem är du? Vi heter Wilma och Basse och gillar alla människor. Visade sej att vår nyfunna människa heter EvaLena och egentligen bor i nåt som heter Florida. Varken jag eller Basse har varit där så det är nog ingen skog.

Visade sej att hon och matte har haft kontakt i många år, men nu var det flera år sen hon var här sist.

 

Detta är Henry, en trevlig hund. Han bor också i det där Florida. Tur att vi hundar alltid förstår varandra för mina och Basses kunskaper i engelska är lite dåliga.

 

Skulle gå en sväng. Gick ill skidbacken, synd att all ljuvlig konstsnö är borta för sån finns inte där Henry bor. Hade varit trevligt att lära honom att snörulla.

 

Vi hade massor att prata med Henry om utbyta en massa viktiga hunderfarenheter och sånt.

 

Lärde honom hur otroligt gott det är med svensk mjukost. Blev väldigt uppskattat.

 

Nästa enligt mej viktiga lektion. Hur man spanar svensk ekorre. Men Henry sa att där han bor går det minsann att spana på nåt som heter Alligator, lät ganska farligt, tror jag föredrar mina asociala ekorrar jag.

 

Fortsatte en säng hade massor med mer att visa Henry. Passerade Ossys gamla dagis och pratade med människorna där. Trevligt med mer umgänge.

 

Fortsatte på en stig genom skogen.

 

Tillbaka vid skidbacken så skulle matte ta en gruppbild på oss och vårt långväga besök. Bara att ställa upp på det då.

Sen var det dags att säja hej då till Henry och hans matte. Kanske hinner vi träffas en gågn till innan de åker hem till det där märkliga Florida igen.

 

Matte fick en väldigt passande present. Henrymatte hade hittat den i en butik i det där märkliga landet och tänkt på matte.

Enligt matte kommer den att passa perfekt och löst nåt klädbekymmer inför kommande planerade saker.

Åkte hem. Vi somnade och matte pratade om två hundar som snarkade. Jaha och? Vi var väldigt trötta efter en mycket intensiv men superrolig dag.

För den som undrar så ringde Inezmatte till matte i går. Hon hade fått sin brutna höft opererad på sjuka huset. Hon lär visst få bo där några dagar innan hon kommer hem igen.

I morgon ska vi visst ha skoj igen, låter lovande.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards