wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 juli 2022

Firade mer i går och lite skog idag

Av Wilma Border collie - 25 juli 2022 18:00

I går kväll skulle jag göra nåt. 

Hoppades på nåt bra eftersom det är pest att sitta i Hormonhäxefängelset.

 

Men titta! Efter den ensamma eländes dagen får jag sällskap. Tydligen ska Moha och Troy med på det där hemliga.

Vi gick, funderade på om det var vår bra lekplats eller nåt skoj i skogen.

 

Trevligt vi har minsann hamnat hemma hos Magnus som äger vår allra bästa shoppingaffär, Gunnar och Sara med kompisar.  


Nu ska det firas igen. den där boken kräver tydligen mycket firande. Mer champgne. Troy bestämde sej för att han är väldigt champgneintresserad och tänkte hjälpa Magnus.

 

Gott godis till behövande hundar serverades det när Troy insett att han inte alls dricker skumpa.

 

Nä du jag varken dricker skumpa eller äter melon. Det där kan du behålla. Fast det fanns ostbitar med nån skinka. Perfekt med vegetarisk matte för hon delade ut den utsökta skinkan till oss hundar och åt upp osten.

 

Människorna pratade oändligt med tråk och drack det där enligt oss odrickbara. Inspekterade bryggan. Mycket bra skick på den.

 

Bla bla bla jag tro jag sover en stund. Perfekt brygga att sova på.

 

Titta!! Magnus tvångbadar minsann Troy! Tur jag höll mej undan, föredrog att bara dricka.

 

Enligt människorna var det vackert över sjön.

 

Så skulle det firas ännu mer. Nu började vi bli oroliga om vi en skulle få hem människorna eller om de tänkte tilbringa natten i närmaste dike.

 

Nu är det slut på firande för i kväll. Nu ska vi få hem de där tvåbeningarna helst utan att de kryper.

De fick med sej gurkor och persikor också. Hm skulle det ta så lång tid att de behövde färdkost och rast??

Faktiskt så stod de på benen och ingen varken kröp eller besökte diken. Gick hem till mej, Var trött så jag somnade omgående.

Så blev det idag. Helt inställd på att åka och hämta Basse. Så pratade matte i telefonen.

Elände!! Basse skulle hänga med sin husse idag. Var rädd för att det skulle bli en ensam dag i fängelset.

Hörde att jag skulle åka och kolla en skog. Sånt är inget skoj utan kompisar.


 

Turen var med mej. Moha och Troy skulle med i skogen. Fast Troy saknade Basse, tydligen duger inte jag och Moha åt honom.

 

Nu skulle vi kolla svamptillgången i den här skogen. Den används ibalnd till kurser. Men här verkade det inte ha fallit så mycket svampvatten.

 

Länge sen vi gick den här vägen. Alltid trevligt att kolla vad som hänt sen sist. Tyvärr inga pår av snygga hanar. Fast jag lämnade mycket hälsningar ifall det passerar nån.

 

Nå ekorre då? Nä fanns inga på mina kända spanställen.

 

Tiggade tröstgodis av Moha och Troymatte istället. Livet kändes ganska bedrövligt just då.

 

Här brukar det växa många olika arter av svampar. Men det var alldeles sterilt. Fanns absolut ingenting att jobba med. Må det ösa ner svampvatten här så de vaknar.

 

Alltså tre hundar letar och ingenting finns att hitta. Elände kallas sånt. Tur att vi i alla fall hade sällskap av varandra.

 

Här brukar jag ha en säker spanplats. Var länge sen jag hade ekorrkontakt. Men inte ens såna fanns det.

 

Ja, ja jag kommer. Begriper inte varför Troy skulle hämta mej. Måste be Basse prata med honom så han inte gör detta till en vana.

 

Det var en gång en bäck, men torr så det nästan dammade.

 

Slut på det roliga. Dags att gå till bilen igen och åka hem. Precis när vi kom till bilarna så började det falla svampvatten. Kom en skvätt och så kom det mer när jag kom hem.

Käkade lite och somnade.

Matte ägnade sej at de där böckerna igen. En massa singnera såna och packa för att de ska med posten till människor som vill läsa om hur man lär hunden att jobba som oss.

Gick på efermiddagsrunda. Såg en hund långt bort, böev glad. Men matte påminde om min fängelsevistelse och att det minsann var en hane. Och? Jag umgås med vem jag vill när jag vill!!

Vet att i morgon då får jag minsann hänga med Basse igen Ska visst grejas hemma hos honom bland annat.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 7 juli 17:59

I natt vräkte det ner mängder med svampvatten och Åskar hade varit i närheten också. Var blött ute när jag var ute på morgonrunda inget svampvatten då men istället så stormade det. Sen efter de sedvanliga evigheterna var det dags att åka.   ...

Av Wilma Border collie - Lördag 6 juli 17:59

Klarade av mina morgonrutiner och passade dörr i evigheter innan matte ansåg att det var dags att åka.   Perfekt början för Bassehusse ropade på mej och sparkade en boll åt mitt håll. Perfekt boll.   Tog med den medan vi väntade på flera ko...

Av Wilma Border collie - Fredag 5 juli 17:50

Basse kom i morse igen. Tyvärr hade jag redan hunnit klara av min morgonrunda, men gemensam frukost fick vi. Så skulle vi hitta på nåt. Matte hade brist på idéer.   Här har vi inte varit på väldigt länge. Sist kom vi inte dit vi skulle för v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 4 juli 17:55

Basse blev levererad av sin husse i morse. Perfekt med sällskap på morgonrundan och gemensam frukost. Så skulle vi hitta på något.   Hamnade i skogen, för nu skulle vi kolla kantarellerna igen. Gick alldeles utmärkt att jobba, de hade växt sen...

Av Wilma Border collie - Onsdag 3 juli 18:09

Svampvattnet föll när jag skulle hämta en väldtigt trött Basse. Han behagade vakna och komma ner efter en massa lockande från matte. Så skulle vi göra saker. Hade sån tur att nedfallet upphörde medan vi åkte.   Skulle kolla om stjärnhovstryffl...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards