wilmablogghund

Alla inlägg den 22 maj 2021

Av Wilma Border collie - 22 maj 2021 18:01

I går när Basse åkte hem så hörde jag otrevliga saker. Han skulle vara hundnappad av sin husse idag.Fast trösten för mej var ju att jag i alla fall skulle träffa kompisar.

Blev idag med den trista ensamma morgonrundan och väntan i många evigheter innan jag fick åka.

 

Hade tur för när jag kom så kom Gungun samtidigt och sen tog det bara ett par minuter innan det började komma fler trevliga hundar.

 


Kollade självklart om Siggehusse hade godis vilket han hade. Bra eftersom vi behöver massor med energi.

 

Matte hade tagit med en gris, den har legat hemma utan att jag brytt mej om den. Men nu var den minsann superskoj att leka med.

 

Vicki och Rozzo sprang som om de inte fått springa på många år. Stämmer säkert för det är alldels för sällan som vi hundar får springa.

 

Pongo bestämde sej för att jag var det vackraste han sett. Talade om att jo vacker är jag men min bak den skulle han inte bry sej om. Hörde hur matte började prata om att det inte dröjer så väldigt länge innan jag blir Hormonhäxa och inlåst i fängelset. Dumheter jag ska inte alls sitta i nåt Hormonhäxefängelse.

 

Kollade i leksakslådan, allt var inte urplockat så jag valde innan jag bestämde mej för en frisbee. Den där lådan blev lite senare dagens underhållning.

 

Började komma en massa svarta moln och såna kan innehålla svampvatten. Bara det att sånt ska inte falla när vi hundar äntligen får roa oss.

 

Vi blev ett helt gäng som lekte och minglade. hade massor med trevligt hela tiden.

 

Tack snälla Alicematte för att du förstår mej och tröstar mej. Jag behövde bara gå och kolla en sak när matte kom och hämtade mej och gjorde mej till fånge. Dessutom hittade jag inte ens det där jag letade efter, det är faktiskt mest synd om mej i hela världen.

 

Rozzo och Charlie de hade en massa skoj med Corige Majken. Jag kunde inte delta eftersom jag var fånge just då.

 

 Nu händer det snart saker. Molly bestämde sej för att hämta nåt i leksakslåden.

 

Hoppsan! Nu blev det fel! Molly hoppade i och locket stängdes.

 

Hon fick hjälp av sin matte som öppnade. Förstår inte varför alla människor som såg detta hade hysterisk skoj.

Tänk om Molly  blivit fånge i lådan i många evigheter? Människor ska skickas på kurs i medlidande tror jag.

 

Ordningen är återställd och alla kunde fortsätta att leka och mingla.

 

Sankt Bernhards Azlan han blev så där dödligt kär i Alice. Hon är den allra vackratse Labrador han nånsin sett, som han smörade, men alldeles utan framgång.

 

Spelade en del fotboll och jag såg självklart till att vinna bollen. Vi kunde ha fortsatt med allt skoj mycket längre men.............

 

Svampvattnet anföll och inga hundar vill bli skadade då det var bara att sluta för i dag.

 

Vadå inte åka hem? Ska du släpa runt på mej så jag blir mer skadad?

 

Slapp skador för matte skulle greja i köket som tillhör de där stugorna som Basse hyr ut. Sortera saker och greja med tråk. Jag inventerade ett par skåp men det fanns ingenting som var intressant.

Åkte hem käkade och somnade. Ute föll svampvattnet.

Trist eftermiddagsrunda inga jag känner ut, fördelen var väl att det inte regnade just då.

I morgon väntar kompisar igen och Basse ska vara hemma så det blir säkert en bra dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards