wilmablogghund

Alla inlägg den 16 maj 2021

Av Wilma Border collie - 16 maj 2021 17:50

Ännu en morgon med ensam tråkrunda. Jag föredrar morgonspring med Basse jag. Sen var det vanliga väntan i flera veckor innan det var dags att åka.

 

Framme och det var väldigt ödsligt, men bara nån minut för sen kom det en bil. Alltså kompis på gång.

 

Var Alice som kom och samtidibgt dök Basse ÄNTLIGEN upp.

 

Äntligen kan vi springa tillsammans igen, var minst ett par år sen sist. Enligt matte två dagar men vi hundar vet minsann bättre vi. Så här ska det faktiskt vara.

 

Bäst att springa mycket och fort för vem vet när vi träffas igen?

 

Nu kommer det fler, bäst att möta och hälsa välkommen. Får inte missa att hälsa på nån.

 

Kolla Mollys leende, hon var så glad för att få komma och leka med oss igen.

 

Leksakslådan är öppen, bäst att kolla vad jag vill ha.

 

Apporten blev det, den är perfekt att gnaga på. Nästan lika bra som goda tuggben.

 

Basse han bestämde sej för fotbollen. Ny variant att försöka sparka i väg den med bakbenen. Gick visst inget vidare.

 

Vad tjatar du om? Jag och Basse behövde faktiskt dra i väg och kolla en viktig sak. Behövde vi inte alls enligt skitmatte som förstod precis vad vi hade pysslat med. Hon ska inte lägga sej i våra viktiga hundgöromål.

 

Tillyhusse hade minsann utdelning av extra energi, jag höll på att missa den eftersom jag blev tillfällig koppelfånge. Hade nåt med min och Basses utflykt att göra.

 

Återfick friheten så jag kunde leka mera. Man kan aldrig leka för mycket varken med kompisar eller skoj leksaker.

 

Som här jag och Molly sprang en massa och hade väldigt skoj.

 

Snälla kasta bollen till oss så vi kan springa mer. Jag planerar nämligen att vinna.

 

Äsch jag vann inte så jag övergick till att försöka befria Sigge från fotbollen. Mycket rolig lek som vi leker ofta.

 

Molly hittade apporten och kom på att den är minsann en väldigt skoj leksak. Hörde att hon villa ta med den hem, men det fick hon inte.

 

Rozzo han har minsann en snäll matte. För hon tröstade mej när jag varit och kollat det där som jag och Basse brukar roa oss med för andra gången. Blev fånge, men gott godis och umgänge så var tilvaron ganska okej i alla fall.

 

Basse är smart, många av våra kompisar släpades mot sina bilar och vi förstod vad som väntade. Men Basse han tänkte gömma sej genom att gräva ner sej under däcket. Bara det att matte genomskådade honom.

 

Äsch, Basse är förpassad till sitt hus och jag, Rozzo och Alice ska till våra bilar. Onödigt vi var inte alls klara med allt skoj. Hade vi fått bestämma hade vi varit kvar i många timmar.

Hem käkade och sov.

Skulle på eftermiddagsrunda, fullkomligt onödig sådan eftersom det försökte falla svampvatten. Ungick de allra värsta skadorna.

Men matte hon gillar att tortera hundar för hon försvann för att släpa ut Rottis Helga trots nedfallet. Mycket elakt eftersom Helga också blir svårt skadad av sånt väder. Men Helga hämnades genom att sno kaninörat hon skulle få sen ur mattes fick innan de var klara. Smart av henne.

Imorgon då är ordningen återställd, jag ska hämta Basse, morgonspringa och sen ska vi hämta Alice också. Har hört att vi ska visa Alice ännu ett av alla våra bra ställen. Tror det kan bli en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards