wilmablogghund

Alla inlägg den 13 maj 2021

Av Wilma Border collie - 13 maj 2021 18:03

Tyvärr sån där trist ensam morgonrunda, föredrar mitt och Basses morgonspring.

Sen väntade jag i flera månader på att det skulle hända nåt.

 

Hamnade hemma hos Basse och tänk jag träffade en ny hund. Matte känner hans människa. Han är en Isländsk fårhund och bara valp. Trevlig typ.

 

Så kom Basse också. Han gillar alla han träffar så de blev kompisar direkt.

     

Valpen skulle vidare med sin husse och matte skulle göra saker vid de där stugorna. Jag och Basse lekte en del och då kom Moha och Troy också.

 

Gick till våran lekplats och där släpade människorna runt på en stor låda. Den här blir bra den för i den ska alla våra leksaker ligga när de inte används.

 

I dag var det tydligen Människor släpar på saker dagen för nu tog de med sej krattor. Ja, ja det är bra om de också kan hålla sej sysselsatta.

 

Tydligen skulle det grejas runt stugorna. För om ett par veckor så kommer det att bo människor och hundar här och då ska det vara ordning. Bassehusse har en massa annat att göra så matte och Moha och Troymatte fixar runt stugorna.

 

Undrar om jag ska, där nere har jag ett bra spanträd. Var väldigt länge sen jag pratade med nån Ekorre.

 

Ja jag kommer sluta tjata. Du vet jag var bara med Basse bort till det lilla kärret och kollade när han gjorde lite fina inpackningar. För övrigt är kärrvatten väldigt gott.

 

Ha! Nu vet vi, människorna har faktiskt kommit på nåt bra för en gångs skull. Basse sa åt Moha och Troymatte att snabba på, de är av naturen väldigt långsamma.

 

Underbart, det fanns en massa skinka bland blåbärsriset. Så otroligt gott.

 

WOW!! Moha och Troymatte har tydligen varit på kurs hos matte för hon kunde fixa blommande ostträd också.

 

Som vi letade och städade. Självklart får ingenting lämnas kvar, minsta smula måste hittas. Efter att vi fyra genomsökt området noga är all skinka och alla ostblommor borta. Finns inga spår kvar av nåt.

 

Människorna fortsatte att kratta och greja. Basse han hade en massa åsikter om det där med att kratta. Enligt honom ett synnerligen onödigt påfund. Enligt människorna att mycket nödvändigt.

 

De där Stenmurklorna de växer precis överallt i år till och med vid Basses stugor.

 

Ja Basse jag vet att det är ett korkat påhitt detta. Jag hade haft planer men då blev jag fånge vid en lyktstolpe.

Övervakade att människorna gjorde vad de skulle.

 

Till slut började de med nån skogsavverkning också. Vid stugan som Terra brukar bo i så var det stora grenar i vägen. De är borta nu och människor kommer fram utan problem.

Sen skulle Moha och Troy hem till campingen.

 

Gick hem till Basse, tittade på nåt där det ska odlas en del ointressanta grönsaker. Så pratade vi en del med Bassehusse också. Av nån korkad anledning så kallas jag får Rugguggla av matte. Den som tittar på min rygg ser en massa gamla onödig vinterpäls. Jag har inget behov av den så jag sprider mina tussar precis överallt nu. Ser fram emot att skaffa mej en ny och snygg sommarpäls istället.

Åkte hem, somnade ute var det alldeles för varmt.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade faktiskt ett par människor jag känner. Trevligt med sällskap en stund.

Får se hur det blir i morgon om jag blir ensam och övergiven eller om jag får sällskap med Basse. Lyssnade på människornas tråkprat inna jag skulle hem men det blev visst inget bestämt.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards