wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 maj 2021

Minglat med ett gäng kompisar

Av Wilma Border collie - 8 maj 2021 17:57

Tråkrunda i morse alltså så där ensam. Mycket roligare att åka och hämta Basse.

Passade dörr i flera dagar innan det var dags.

 

Nähä det är ingen idé att titta efter Basse, han är hundnappad av sin husse. Alltså blåst på försenat morgondspring och lek med honom.

 

Men turen var med mej för lille Fido kom. Skönt med sällskap.

 

Precis efter kom Molly också. Vi har inte setts på en vecka så vi hade en del att diskutera. I vår tideräkning är en vecka som flera månader men det fattar inte människor.

 

Så Berner Alice och Labrador Alice också, blir bra detta. Var bra väder så vi hörde talas om att det nog skulle bli ett bra gäng med kompisar idag.

 

Molly sa att hon inte hade sprungit på många evigheter så det var bäst att passa på. Springa är skoj och bäst att passa på för med tur kan det bli flockspring.

 

Frisbeen var länge sen jag lekte med. Bäst att passa på innan nån annan tar den.

 

Gungun kom och var förvandlad till oigenkänlighet. Hon hade varit och fått sommarfrisyr, sa att det var så skönt att bli av med en massa päls. Förstår henne eftersom jag håller på och gör mej av med all gammal onödig vinterpäls.

 

Aha, det är godis på gång. Bäst att passa på så vi orkar med allt viktigt.

 

Hade de vanliga diskussionerna med Sigge om den gröna bollen. Jag enser att den är min och Sigge påstår att den är hans. Fast det är en skoj lek att jaga honom när han har den.

 

Försöka gömma den i plaskdammen går inte. Fast Sigge påstod att han bara skulle kolla om det fanns vatten. Men ännu är det inte ordning på det.

    

Var en massa mingel också, alla måste hinna med att umgås med alla.

 

Ja du Alice det är synd om mej. Syns inte på bilden men jag är fånge. Matte uppskattade inte alls att jag två gånger lämnade alla kompisar och gick och kollade andra saker. Vad då jag hade viktiga saker att undersöka och störde ingen. Människor behöver inte alltid lägga sej i alla saker vi hundar pysslar med.

 

Ala de andra fick minsann vara på fria tassar. Mitt liv kändes djupt orättvist. Ska nog låta bli att gå och kolla saker eftersom det slutade som det gjorde.

 

Slut allt skoj för i dag. Dags att åka hem igen. Alice lyckades hitta lite vatten i ett dike och sånt måste utnyttjas.

När vi kom till bilarna så försökte hon få åka med mej men hennes husse la sej och saboterade de planerna. Korkat vi hade säkert kunnat hitta på nåt skoj.

Hem, käkade lite och sov ett tag.

Trist eftermiddagsrunda som vanligt.

I morgon är det kompisar igen och då ska Basse vara hemma säjer matte.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 19 maj 18:05

Lika vidrigt oväder idag. Var hett och vindstilla redan på morgonrundan. Så var det dags för hundträff igen.   Idag passade det minsann med taxi för Liftaren. För varmt att gå hem enligt honom. Framme så skulle matte vattna tråkgrönsaker i d...

Av Wilma Border collie - Lördag 18 maj 18:02

Var varmt ren när jag var ute för morgonrundan. Sen när jag skulle åka till Basse var det ännu hetare. Matte dumpade av saker vid tråkväxthuset.      Basse sprang runt med något i munnen, mycket stolt. Men så kom Inez och då glömde han at...

Av Wilma Border collie - Fredag 17 maj 18:05

Basse skulle ha sovmorgon igen. Alltså skulle han hämtas, han hittades på sin vanliga liftarplats. Perfekt frö där stod dörren på glänt så vi gick in. Ännu bättre kom fram en påse med samrrigt godis. Att matte pratade om att man inte kliver in oinb...

Av Wilma Border collie - Torsdag 16 maj 17:59

Basse hade sovmorgon i morse, alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att väcka honom.   Nisse ville gå ut. Han är lika övertygad om att jag kan släppa ut honom och visar sin tacksamhet genom att stryka sej mot mej. Sen skulle vi åka ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 15 maj 18:08

Började bra eftersom Basse blev levererad i morse. Morgonrundan och frukosten blir mycket trevligare då. På grund av det rådande ovädret gick alla bra skogar bort. Hamnade hemma hos Basse först. Matte släpade in den där tunga säcken med hönsgöd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards