wilmablogghund

Alla inlägg den 28 maj 2020

Av Wilma Border collie - 28 maj 2020 18:08

Bra dag igen med mina vanliga morgonrutiner.

Tyvärr så skulle inte Jenna hänga med mej och Basse idag. Elände vi bör alltid vara full flock.

Sen skulle vi åka och göra saker på min Sörmlandsledsetapp.

 

Titta så perfekt! När vi kom fram visade det sej att Moha och Troy skulle hänga med oss idag. Alltså blev vi en flock trots att Jenna saknades.

 

På fria tassar så vi kan kolla en massa. Basse han fick upp nåt spår och sprang både hit och dit tills........

 

Helt plötsligt blev Basse alldeles galen sprang till ett träd och försökte klättra upp medan han vrålskällde. Jag stirrade också för detta var intressant. Människorna fattade som vanligt ingenting. Ekorre var det inte för Basse har inte förstått hur viktigt det är att spana såna. Matte tror att det kan ha varit Mård, för såna har hon sett spår av där.

 

Slutade med att Basse blev fånge för han skulle minsann fortsätta spåra och försöka hitta djuret.

 

Han återfick friheten efter ett tag, men det var massor med inkallning. Basse visade att han kan och kom varje gång.

 

Kollade sjön och Basse som är expert på de dyiga ställena visade självklart Troy var det är bäst att dybada. Jag och Moha vi nöjde oss med att dricka vatten.

 

Men fjantiga hanar! Vad håller ni på med? Det är faktiskt bara att gå över bron, skärp er!! Vi tikar vi bara gick vi.

 

Både Troy och Basse behövde ost efter den extrema utmaningen att passera bron. Eftersom jag tjatat över dom såg jag till att få också.


 

Fortsatte att kolla en massa viktigt efter leden. Hade vandrat hundar och allt var i ordning så de hade nog en bra vandring.

 

Kantarellerna hade växt nån millimeter sen sist. Lär ta tid innan de blir stora. Måste falla en massa svampvatten snart.

 

Moha och Troymatte hon är minsann storviltjägare för hon fyndade ett Vilda grishuvud. Fast egentligen är det huvudet som Basse hittade sist och som jag försökte gömma. Nu ligger det tyvärr oåtkomligt för oss eftersom Troy väldigt gärna ville ha det.

 

Vi kollade vi skärmskyddet, allt var okej. Tyvärr hade inga människor glömt några trevöliga matrester till oss inte.

 

Fast hur en jättestor kruka har hamnat där lär förbli ett mysterium. Nog för att vandrare kan glömma saker, men en stor kruka??

 

Bin och humlor jobbar hårt bland blommorna nu. De här hittade matte när hon skulle kolla dasset och vräka getingar som försökte flytta in där.

 

Gick vidare, skulle tillbaka till våra bilar. Hade en hel del mer att kola och Jag och Moha hade en del viktiga oss tikar emellan samtal.

 

Ja du Basse, detta är inte alls bra. Vi är fångar och där inne var det där djuret. Vi hade faktiskt behövt gå och kolla igen, men det kunde vi glömma enligt matte. 

Kom till bilarna så det var dags att säja hejdå till Moha och Troy, men vi ses snart igen.

Hem och slappade.

 

Eftermiddagsrunda och vi har minsann fått åka och hälsa på Asta, Astor, Sara och VadHonNuHeter. Mycket trevligt för när husse äger vår allra bästa Grisöronaffär kan det bli godissök.

 

Fast jag såg minsann till att Gunnar serverade mej. Varför anstränga sej när man kan få det serverat.

Lyssande på massor med mänskligt tråkprat i hundra år.

 

Sara hon har utsett Basse till sin stora idol så de lekte massor. Tyvärr missade matte att ta bild på när Sara trodde att hon lyckats slänga Basse i backen.

 

Jag var med och var social ett tag. Sen fick matte de där äggen som var anledningen till att vi var där och det var dags för oss att åka hem igen. Blev faktiskt en mycket bra eftermiddagsrunda detta.

I morgon är det äntligen dags för Jenna igen. Får se vad vi ska hitta på för nåt.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards