wilmablogghund

Alla inlägg den 21 maj 2020

Av Wilma Border collie - 21 maj 2020 17:52

Tråkrunda på morgonen eftersom Basse inte skulle hämtas. Sen fick jag vänta i massor med evigheter innan det var dags att åka.

 

Alldeles ensam först, men det var bara ett par minuter sen såg jag att det började komma andra hundar.

 

Inez, Mikko och Labrador Alice. Mycket trevligt och Alice har inte varit med på många år eftersom hon varit fånge i Hormonhäxefängelset. Verkligen på tiden att hon blev utsläppt igen.

 

Så kom Berner Alice. Hon har varit borta ännu längre både suttit i fängelset, varit sjuk och vårdat sjuk matte. Vi hundar har det inte lätt precis.

 

Alice blev så glad när hon kunde leka med Mikko igen. Hormonhäxefängelset skulle förbjudas, vi ska alltid få umgås med vilka vi vill, när vi vill.

 

Äntligen kommer Basse, han hade varit och gjort nåt med sin husse. 

 

Jag och Basse missade att umgås i går så nu gäller det att ta igen det. Vi ska faktiskt träffas hela tiden.

 

Så kom det en ny hund. Corgien Junior som har flyttat hem till Corgie Fred. Först tyckte han att det var väldigt märkligt med alla hundar som ville hälsa på honom. Basse bestämde sej omgående för att detta var en ny bra kompis. Han vet ju hur bra det är att leka med Jenna.

 

Jag hade en massa viktiga diskussioner med Jenna. Sånt där oss tikar emellan samtal så vad vi prtade om stannar mellan oss.

 

Blev massor med hundar idag så mycket lek och mingel överallt. Precis som det alltid ska vara när vi träffas.

 

Alla lekte med alla och Junior kom på att det var bra trevligt med alla andra hundar så han kollade noga vad Basse och Labrador Alice gjorde.

 

Jag jagade Jenna som självklart snott bollen som jag just då hade ett akut behov av. Lyckades komma över den efter flera jakter,

 

Så där ja, Junior kom på att det var skoj och han och Basse lekte massor. Riktiga kompisar blev de.

 

Fred han struntade i sin kompis och förälskade sej i Berner Alice istället. Fast det hade han ingenting för.

 

Här har Basse och Vicki precis kommit tillbaka. De två drog i väg på egna tassar till det där dystället och skötte pälsen. Jenna hade en del åsikter och jagade Basse, men han bryr sej inte.

 

Mer mingel överallt. Men nu skulle matte, Jennamatte, Moha och Troymatte göra nåt så vi följde med för att övervaka deras påhitt.

 

Moha och Troymatte skulle sätta potatisar och Basse tänkte ge hjälpande tassar. Människor är extremt otacksamma för de ville inte alls ha hjälp.

 

Vi fick roa oss med annat medan människorna grejade. leka kan man aldrig göra för mycket.

 

Mera potatisar och frön som skulle i jorden. Matte satte bara en del frön och tydligen ska det ner mer men då måste jorden bli lite varmare. Vore bättre att de odlade tuggben till oss eller annat lämpligt hundgodis.

 

Pratade en massa med Basse. Vi hade mycket att avhandla och planera för kommande tider. 

 

Moha försökte övervaka vattningen. Otack är hundes lön för hon skulle inte alls bry sej om det enligt hennes matte.

Varmt blev det så jag la mej i skuggan vid växthuset.

 

Bara det att Bassehusse fixade så ledningen med vatten från sjön kom igång. Ser så oskyldigt ut med den där vattenspridaren bara det att jag som nästan somnat i skuggan fick en rejäl dusch! Måste alltså ha stenkoll framöver på att det inte vattnas när jag lägger mej där.

Sen var det dags att åka hem till ensamheten, inget sällskap idag inte.

Gick på eftermiddagsrunda och hade tur. Susanne hade sin affär öppen så jag fick både godis och umgänge.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards