wilmablogghund

Alla inlägg den 16 maj 2020

Av Wilma Border collie - 16 maj 2020 18:04

Så blev det äntligen lördag igen, om vi hundar hade makten över almanackorna så skulle lördagar förekomma betydligt oftare än vad de gör just nu.

Väntade som vanligt i evigheter innan det behagade matte att inse att det var dags att åka.

 

Hej Basse, det var länge sen för igår var evigheter sen. Ska vi hitta på nåt innan kompisarna kommer?

 

Hann inte för både Freja och Mikko kom så vi var tvugna att umgås med dom. Har inte setts sen sist och då är det mycket att diskutera.

 

Ett helt gäng till kom och det gäller att hälsa ordentligt på alla. Vi är väldigt artiga hundar enligt människorna. Vadå så klart vi måste hälsa på alla och så har vi massor att prata om också.

 

Jagade en boll tillsammans med Jenna och Fred. Jenna var alldeles för snabb, det var fakstiskt jag som skulle ha bollen.

 

Kallade in Basse och Troy som hjälp och jag lyckades faktiskt vinna tillbaka bollen till slut. Tur att jag har hjälpsamma vänner.

 

Andra minglade runt och hade viktiga hundsamtal. Pudeln i mitten heter Blixten, han har inte varit med på ganska länge så det var många hundar han inte hade träffat. I höst då ska han gå kurs för mej och lära sej att bli svamphund.

  

Tröttnade på att vakta bollen så jag minglade runt med de andra.

Vi hade en massa skoj flockspring ockås men de bilder blev bara skit. Ska skicka matte på kurs så hon klarar att fota eller filma våra skoj flockspring.

 

Basse han hade en massa skoj tillsammans med Fido. Tror de kollar varandras tänder här.

Sen påstod människorna att jag, Basse, Jenna, Moha och Troy skulle göra saker.

 

Jaha vi skulle övervaka märkliga mänskliga sysselsättningar. Moha och Troy kollade när deras matte försökte dra en rak linje i jorden.

 

Sen skulle Jennas människovalp göra samma sak. Han var så duktig att han behövde ingen hundlig övervakning.

 

Alltså ägnade vi oss åt andra viktiga hundsaker. Funderade på att dra till sjön och bada. Tyvärr blev vi upptäckta och avbrutna.

 

Jenna kollade om hennes matte klarade att dra såna där linjer i jorden. Jo Jennamatte blev godkänd.

Såg att matte också höll på med nåt i jorden. Tydligen ska människorna odla diverse fullkomligt ointressant där.

Vissa ska ha potatis och matte ska så andra grönsaker.

Sen upptäckte vi att medan vi var upptagna med detta så hade alla kompisar åkt hem.

Jag hade tur när jag skulle hem för Basse fick hänga med mej, alltid mycket trevligare att vara två. Fast vi käkade bara lite lunch och somnade sen.

Så blev Basse hämtad innan min eftermiddagsrunda så jag fick gå på en ensam trist sån.

Men i morgon är det dags för kompisar igen, hoppas det kommer många.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards