wilmablogghund

Alla inlägg den 13 maj 2020

Av Wilma Border collie - 13 maj 2020 18:02

Det fanns hot om snö idag, men när jag åkte till Basse så regnade det.

 

Fast fem minuter senare. Basse är precis utsläppt från sitt hus och nu snöar det. Matte påstod att det säkert skulle sluta.

 

Vi diskuterade vad vi skulle hitta på. Det där med morgonlek är mycket viktigt.

 

Jaktlek är skoj och jag är en mästare på att ta kurvor utan att trilla i backen. Lekte ett tag innan det var dags att åka hem till mej.

  Detta är ett blommande äppelträd i full snöstorm. Egentligen skulle vi ha gått till en skog men med tanke på vädret så beslutade matte att det skulle bli min bil.

 

Så där Jenna är hämtad och vi ska roa oss ett tag.

 

Började med att döma en brottningsmatch mellan Jenna och Basse.

 

Basse vann den här omgången, fast Jenna protesterade mot mitt domslut. Men hon åkte faktiskt i backen. Sen sprang vi massor och fort ett tag.

 

Drog in i skogen istället. Här märktes det inte att det snöade.

 

Vi grejade med en massa viktiga hundsaker. Kolla dofter och annat som bara vi hundar begriper.

 

Hälsade på kantarellerna och de har växt flera millimeter sen sist.

  Ägnade tid åt att jaga varandra runt buskar. Mycket skoj lek som vi höll på med länge.

 

Basse har dragit i väg på nåt okänt. Men Jenna som är en mycket duktig Skvallerbytta visade att hon hade stenkoll på var han var.

 

Han kom tillbaka och fick en tillsägelse att Jenna så han hoppade högt av skräck.

 

Fast den där skräcken släppte lika snabbt och i stället belv det deras eviga dragkamper.

 

Ingen kan påstå att vi har tråkigt när vi är hela Flocken och kan röja loss. Titta på Basses gapskratt när Jenna försöker fälla honom.

 

Ut på ängarna igen för mer spring. Jag dömde ett lopp mellan Basse och Jenna där Jenna vann.

 

Sen hittade Jenna en mordplats. Såna måste undersökas och vem har mördat Fågel och bara lämnat fjädrarna kvar?

 

Jag gav en hjälpande tass, men Basse ansåg att det inte var idé att utreda vidare så han kissade på mordoffrets kvarlevor.

 

Hm, jag tänkte leka den där skoj leken. Ligga och leka osynlig tills de andra två kommer. Men nåt blev fel för de låg och passade på mej. Syns två små prickar som ska vara deras huvuden.

 

Fast de har inte mitt tålamod så de kom. Råkade visst springa ner Jenna när jag skulle anfalla dom.

 

Ingen fara Jenna var uppe lika snabbt igen och vi hade en massa skoj. Bäst att passa på för klenmatte började gnälla om blött, kallt och en massa annat krafs.

 

Jo snön vräkte ner och det blev vitare och vitare utom på den delan av ängen där vi roade oss. Sen vet vi inte vad som hände för helt plötsligt var vi fångar. Skulle till bilen och hem till torra kläder påstod den klena.

 

Stackars min bil, alldeles översnöad har den blivt. Åkte hem och den klena känsliga människan bytte kläder nåt om att de var dyngsura. Våra pälsar då? Vi kan minsann inte byta till torra såna och inte gnäller vi för det inte.

Efter att ha käkat lunch och sovit ett tag var det dags för eftermiddagsrunda. Hämtade upp Jenna och gick en tråkrunda. Undrar var alla vi känner är nånstans, ser dom aldrig numer.

I morgon är vi hela Flocken igen, får se vad vi hittar på då.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards