wilmablogghund

Alla inlägg den 3 maj 2020

Av Wilma Border collie - 3 maj 2020 18:08

Vanliga rutinerna med ensam tråkig morgonrunda och sen passa dörren i några veckor. Det är faktiskt bråttom när det är hundträff, undrar när matte ska lära sej det?

 

Chess hade redan hunnit komma, tänk om matte kunde lära sej att snabba på nån gång. Jag kanske missade en massa trevligt.

 

Fido och Mikko har kommit och nu kommer det nån mer. Bäst att kolla vem det är och hälsa välkommen.

 

Det var den här trevliga tiken som heter Freja. Hon var med första gången i går och gillar att hänga med oss. Alltid trevligt med nya bekantskaper.

 

Hörru Mikko jag ser minsann vad du har i munnen. Tro inte att du ska kunna behålla bollen för den är min!!

 

Om jag håller till under bordet så kommer inte Mikko att se mej och jag kan komma över bollen.

 

Äsch! Basse lyckades sno den. Jag måste göra nånting åt alla hans samtal med Kleptoman Leya här hemma. Hon lär honom alldeles för mycket onödigt typ sina bästa stöldtips.

 

Kom fram till att bollen var oviktig mycket bättre att springa med kompisarna.

 

Bäst att kolla om Tillyhusse möjligen har nåt att bjuda på. Det går åt mycket energi och vi alla lever på svältgränsen.

 

Och här kunde Fido ha blivit av med huvudet. Fast det är inte så illa som det ser ut, han försöker bara få plats i gropen som Basse grävt under däcket. An nån anledningen började matte tänka på en gammal film som heter Hajen när hon såg den här bilden.

 

Gungun och Freja hade inte träffats så de hade en massa samtal. Bra att alla lär känna varandra ordentligt.

 

Vi fortsatte att mingla och leka. Lika skoj som alltid, var inte så många hundar i dag men roligt hade vi.

 

Detta är enligt matte en mycket vacker himmel med svarta moln. Helt plötsligt så hade Åskar åsikter och matte som anser att han är en mycket trevlig typ blev så glad.

Han muttrade ett par gånger så kom det några droppar regn. Tydligen tillräckligt för att människorna skulle fatta korkade beslut.

 

Elände! Jag släpas iväg mot ensamheten. Basse har blivit inlurad i sitt hus för att passa det och sin husse.

Jag åkte hem till ensamheten och sov bort tiden.

 

Eftermiddagsrunda och jag tänker roa mej med bollen. Jo jag hann ha skoj i flera minuter sen började det ösregna. Så mycket att risken för allvarliga skador var överhängande så jag ville hem igen. Fick gå hem och det vräkte ner massor med regn. Fast det är bra med en massa sånt, bara jag slipper vara ute.

I morgon är det vanlig Bassedag och vi har visst en del att fixa med enligt matte. oppas det är bra saker, men det berättar jag om i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards