wilmablogghund

Alla inlägg den 2 maj 2020

Av Wilma Border collie - 2 maj 2020 18:09

Mycket bra dag igen. Klarade av min ensamma morgonrunda, sen passade jag dörren i ett par veckor innan det var dags. När det väl var dags så blev det väldigt bra.

 

Titta! Jag fick minsann hämta Jenna som skulle hänga med på hundträffen. Alldeles perfekt detta.

 

Så kom Basse så vi blev vår perfekta  flock igen. Blev massor med spring och lek, bäst att passa på för ingen vet när vi får träffas igen.

 

Men så hittade jag bollen och bestämde mej för att vakta den en stund. Det är en väldigt viktig ägodel.

 

Vissa andra Flockmedlemmar sprang som om de inte fått springa fritt på flera år.

 

Titta så trevligt nu kommer det ett helt gäng med kompisar. Kommer att bli så där superskoj igen.

 

Ludde har inte varit med på ganska länge, alltså hade vi massor att prata om med honom. Gäller att alla hundar är uppdaterade om viktiga händelser.

 

Tydligen bara jag som ser att det kommer yterligare en hund som behöver hälsas välkommen. Väldigt viktigt att hälsa på alla.

 

Troy han ville så gärna bli kompis med lille Fido. Provade med att peta lite försiktigt på honom.

 

Så där ja, så klart Fido ville umgås med Troy.

 

Självklart en massa mingel också. Flera hundar som inte varit med på ett tag så det är mycket att prata om. Vi har alltid en massa trevliga samtal.

 

Flockspring på gång. Vi tycker faktiskt synd om de hundar som inte får uppleva riktiga flockspring, detta är så skoj.

 

Flämt, det blir flåsigt att springa och ha skoj och Ludde har ju inte varit här på ett tag. Tur att vi har vatten att dricka.

 

Nä du Jenna nu tänker jag prova om den här prylen är skoj. Tro inte att du ska ha den.

 

Nä jag har lekt med roligare saker så Jenna fick ta den. Hon ansåg att den var jätteskoj.

 

Hörru Mikko, du och jag har haft många diskussioner om BOLLEN. Trodde du visste att den är min!

 

Så det är lätt att överlista honom så nu är den min igen.

 

Men Jenna hon är snabbare än blixten när det gäller. Jag vet inte hur hon lyckades sno den från mej, men jag ska ha tillbaka den. Alltså blev det jakt.

 

Minglade en del bland människorna också, brukar löna sej så vi får lite välbehövlig extra energi.

 

Jenna funderade på om hon skulle prova att åka fyrhjuling med Basse. Hon har gjort det förut men kom fram till att det var inte aktuellt idag.

 

Små eller stora flockar spelar ingen roll. Bara vi får springa här är det Inez, Tilly och Mikko. Om detta vore ett målfoto så skulle Tilly vinna med en noslängd.

 

Jag sprang med Basse och Fido, mer lek till alla hundar.

 

Äsch! Den där kvarten som människorna påstår är mycket längre tid är slut och alla kompisar har lämnat. Nu ska vi ta reda på var Basse ska vara.

 

Vi hörde och bestämde oss för att vi inte hört nåt. Basse skulle passa sitt hus och sin husse. Alltså körde han och Jenna rejäla race för att han skulle slippa gå in. Tyvärr blev han överlistad av matte.

 

Jenna blev varm och törstig av de där tokspringen så hon gick i diket för att svalka tassarna och dricka samtidigt.

Skjutsade hem henne och åkte hem till ensamheten.

Hämtade henne för eftermiddagsrunda. Träffade en människovalp som ville klappa oss, så klart den fick, vi får aldrig nåt umgänge.

Nu ska jag snart hämta Jenna för en kissrunda så hn klarar sej tills hennes matte kommer hem.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards