wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 maj 2020

Helt nytt ställe

Av Wilma Border collie - 8 maj 2020 18:01

Dagen började mindre bra. Gick ut och tänkte åka och hämta Basse, nä sa matte det blir inte så nu.

Blev djupt deprimerad och trodde att jag skulle drabbas av en hemsk dag i total ensamhet. Mitt hundliv var eländigare än nånsin.

Sen skulle jag ut för min längre runda.

 

ÄNTLIGEN!!!!! Jag hade missat att lyssna ordentligt på människornas tråkprat igår. Basse skulle visst hänga med mej bara det att han skulle hämtas senare. Han retades med en frisbee.

 

Ha! Allt jag behöver det tar jag! La mej och låtsades göra hundyoga, då kom Basse så nära att jag kom över frisbeen.

Vi hade väldigt skoj ett tag.

Så skulle vi åka och hitta på nåt, matte hade ingen som helst inspiration men kom på att vi skulle kolla nåt hon hört talas om men aldrig varit där.

 

Jaha framme, nu återstår det att se om det är ett bra ställe eller om vi ska nån annanstans.

 

Hamnade på en jättelång bro. Spännade att gå på den eftersom vi inte brukar gå på såna.

 

Så där vi har hamnat på en ö. Nu ska vi utforska den. Vi gillar nya ställen det är så spännade med en massa nytt att undersöka.

 

Skoj var det att springa runt här enligt Basse. Jag hade fullt upp med en massa trevliga dofter och annat viktigt.

 

En lång bit var det en stig som är i ordninggjord för människor som har svårt att gå. Den var bra att springa på och vi hittade en massa intressant.

 

Så bra, vi hittade minsann en brygga att inspektera. Den var i alldeles utmärkt skick.

 

Väldigt gott vatten i den där sjön. Kanske ska prova att bada när det blir varmare.

 

Hittade ett berg som var väldigt bra att spana från. Ute i sjön var det en Kanadagås som hade åsikter om vår närvaro. Vaddå, han ska vara glad för att vi hälsade på.

 

Enligt matte var det så vackert. Vi bryr oss inte så mycket om sånt finns så mycket annat viktigt att greja med.

 

Jag hittade bänkar vid en grillplats. Såna där bra bänkar som gav godis. Insåg att detta nog är ett bra ställe.

 

Basse var mest intresserad av vart den där oartiga Kanadagåsen hade tagit vägen. Han skulle bara veta att han missade två trevliga hundar.

 

Fortsatte och struntade i stigen. Mycket roligare att dra rakt in i skogen. Vi hade tassarna överfulla med att kolla allt.

 

Alldeles perfekt ställe detta för helt plötsligt så hittade vi ett blommande ostträd. Bestämde att detta är en väldigt bra ö.

 

Efter att ha städat bort alla spår av ostblommor så fortsatte vi att kolla en massa hundsaker. Fanns massor med spännande och vi hörde hur matte pratade om att det nog kan finnas annat bra här senare i sommar.

 

Bäver hade jobbat hårt med att fälla träd. Men han var inte där och ville umgås inte.

 

Ja, ja vi kommer. Det var fakstiskt viktiga saker att kolla längre bort här. Tänk om människor kunde använda sina nosar, de missar alltid det mest väsentliga.

 

Som här, dofter som måste undersökas noga och länge. Vi skaffade oss massor med nyttig information.

 

WOW!!!!!! Vilket fynd jag gjorde! För allra första gången så hittade jag Kossas tappade huvud. Vet ni hur utsökt gott det är att gnaga på ett sånt? Supergott kan jag meddela, hoppas jag hittar fler såna i mina skogar.

 

Sen fick Basse låna det en stund. Han har inte heller hittat eller smakat på borttappat Kossahuvud förut. Blev mycket uppskattat.

 

Medan jag väntade på Basse som var sysselsatt med att gömma Kossahuvudet hittade jag en bänk igen. Lika bra denna.

Basse kom och vi fortsate att utforksa en massa spännande.


 


På väg tillbaka och här var det sånt där trevligt dydoftande vatten. Sånt ska användas mycket enligt Basse.

 

Kom på att vi hade haft tassarna så överfulla att vi alldeles hade glömt bort att leka. Bäst att passa på för vi var nära bron och alltså dags att åka hem igen.

Kom till min bil och insåg att vi varit ett par timmar på den där nya ön och det finns fortfarande ställen kvar att kolla. Men det får bli en annan gång.

Hemma så käkade vi lunch och somnade gott. Det tar på krafterna med en massa nya intryck.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade sån tur att Susannes affär var öppen så vi fick godis och umgänge. Träffade Chihuahua DeeDee också.

I morgon då är det lördag, alltså en massa mingel och lek som väntar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 19 maj 18:05

Lika vidrigt oväder idag. Var hett och vindstilla redan på morgonrundan. Så var det dags för hundträff igen.   Idag passade det minsann med taxi för Liftaren. För varmt att gå hem enligt honom. Framme så skulle matte vattna tråkgrönsaker i d...

Av Wilma Border collie - Lördag 18 maj 18:02

Var varmt ren när jag var ute för morgonrundan. Sen när jag skulle åka till Basse var det ännu hetare. Matte dumpade av saker vid tråkväxthuset.      Basse sprang runt med något i munnen, mycket stolt. Men så kom Inez och då glömde han at...

Av Wilma Border collie - Fredag 17 maj 18:05

Basse skulle ha sovmorgon igen. Alltså skulle han hämtas, han hittades på sin vanliga liftarplats. Perfekt frö där stod dörren på glänt så vi gick in. Ännu bättre kom fram en påse med samrrigt godis. Att matte pratade om att man inte kliver in oinb...

Av Wilma Border collie - Torsdag 16 maj 17:59

Basse hade sovmorgon i morse, alltså ensamma morgonrutiner. Sen var det dags att väcka honom.   Nisse ville gå ut. Han är lika övertygad om att jag kan släppa ut honom och visar sin tacksamhet genom att stryka sej mot mej. Sen skulle vi åka ...

Av Wilma Border collie - Onsdag 15 maj 18:08

Började bra eftersom Basse blev levererad i morse. Morgonrundan och frukosten blir mycket trevligare då. På grund av det rådande ovädret gick alla bra skogar bort. Hamnade hemma hos Basse först. Matte släpade in den där tunga säcken med hönsgöd...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards